Saab 9-5 SportKombi | Pierwsze zdjęcie

Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie Saab zaprezentuje model 9-5 w wersji kombi. Producent liczy, że nowy wariant auta znacząco poprawi wyniki sprzedaż
Coraz bliżej do premiery Saaba kombi Przestrzeń bagażowa nowego Saaba niestety może rozczarować wielu fanów tej marki Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie Saab zaprezentuje model 9-5 w wersji kombi. Producent liczy, że nowy Saab znacząco poprawi wyniki sprzedaż Saab postanowił skutecznie narobić nam smaku i udostępnił tylko jedno zdjęcie auta. W komunikacie prasowym nie znajdziemy też szczegółowych informacji na temat nowego kombi. Może dlatego, że z technicznego punktu wariant kombi niewiele różni się od dobrze już znanej limuzyny. Poza dodatkową przestrzenią bagażową, oczywiście. Ta standardowo wynosi 527 l, a po złożeniu dzielonej kanapy wzrasta do 1670 l. Powiedzmy sobie od razu - nie jest to rekord w segmencie 9-5-ki. Więcej miejsca oferuje i BMW serii 5 Touring (560 l/1670 l) i E-klasa kombi (695 l/ 1950 l). Część winy można jednak zrzucić na przykuwającą wzrok, opływową sylwetkę SportKombi. Coś za coś. Przedstawiciele Saaba zapewniają jednak, że dzięki całkowicie płaskiej podłodze, prostym ścianom bagażnika i dodatkowym schowkom pod podłogą, kombi będzie doskonałym kompanem na dalsze wyprawy. Producent nie podał na razie oficjalnej listy dostępnych silników. Z dużym prawdopodobieństwem można jednak założyć, że SportKombi odziedziczy gamę jednostek po wersji czterodrzwiowej. Dostępna będzie także odmiana kombi z napędem na cztery koła, a na liście dodatkowego wyposażenia znajdą się takie rarytasy, jak: biksenonowe, adaptacyjne reflektory, inteligentny tempomat, aktywne zawieszenie DriveSense, trzystrefowa klimatyzacja, system dźwięku przestrzennego Harman-Kardon, czy wyświetlacz projekcyjny kierowcy (Pilot Head-up Display). Do salonów 9-5 SportKombi trafić ma jesienią.

Saab postanowił skutecznie narobić nam smaku i udostępnił tylko jedno zdjęcie auta. W komunikacie prasowym nie znajdziemy też szczegółowych informacji na temat nowego kombi. Może dlatego, że z technicznego punktu wariant kombi niewiele różni się od dobrze już znanej limuzyny.

Poza dodatkową przestrzenią bagażową, oczywiście. Ta standardowo wynosi 527 l, a po złożeniu dzielonej kanapy wzrasta do 1670 l. Powiedzmy sobie od razu - nie jest to rekord w segmencie 9-5-ki. Więcej miejsca oferuje i BMW serii 5 Touring (560 l/1670 l) i E-klasa kombi (695 l/ 1950 l). Część winy można jednak zrzucić na przykuwającą wzrok, opływową sylwetkę SportKombi. Coś za coś. Przedstawiciele Saaba zapewniają jednak, że dzięki całkowicie płaskiej podłodze, prostym ścianom bagażnika i dodatkowym schowkom pod podłogą, kombi będzie doskonałym kompanem na dalsze wyprawy.

Producent nie podał na razie oficjalnej listy dostępnych silników. Z dużym prawdopodobieństwem można jednak założyć, że SportKombi odziedziczy gamę jednostek po wersji czterodrzwiowej. Dostępna będzie także odmiana kombi z napędem na cztery koła, a na liście dodatkowego wyposażenia znajdą się takie rarytasy, jak: biksenonowe, adaptacyjne reflektory, inteligentny tempomat, aktywne zawieszenie DriveSense, trzystrefowa klimatyzacja, system dźwięku przestrzennego Harman-Kardon, czy wyświetlacz projekcyjny kierowcy (Pilot Head-up Display).

Do salonów 9-5 SportKombi trafić ma jesienią. Ceny nie są jeszcze znane.

Bartosz Sińczuk


Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Saab 9-5 2.8 V6 Turbo XWD | Test wideo

Saab 9-5 do poprawki

Saab 9-5 - ogłoszenia

Więcej o: