Większa, lżejsza i mocniejsza - taka będzie trzecia generacja Yarisa.
Wymiary wzrosły, ale nieznacznie. Teraz Yaris będzie mierzyć 3885 mm, co oznacza przyrost o 60 mm. Nieco mniej zwiększył się rozstaw osi, bo o 50 mm, ale za to powinien być odczuwalny i przekładać się na ilość miejsca wewnątrz auta - część pasażerska jest dłuższa o 35 mm. Mimo większych wymiarów udało się zmniejszyć masę o około 30 kg.
Na razie znamy szczegóły techniczne wersji japońskiej, zwanej Vitz. Pod maską będzie można znaleźć na początku trzy jednostki. Najmniejsza to trzycylindrówka 1,0 l. znana z Aygo rozwijająca 68 KM, większy motor ma pojemność 1,3 l. (95 KM), a największy 1,5 l. i 110 KM mocy (wersja RS). Co ciekawe większość wersji sprzedawanych w Kraju Kwitnącej Wiśni będzie standardowo wyposażana w bezstopniowe skrzynie CVT. Skrzynia ręczna także będą dostępna tyle, że na życzenie klienta i jedynie w połączeniu z najmocniejszym silnikiem.
Największe nadzieje Toyota wiąże z silnikiem 1,3 l. Może on być wyposażony w system Start-Stop dzięki czemu zużywa średnio 3,8 l/100 km. Japończycy mogą także zamówić Vitza z napędem obu osi, ale łączony jest on tylko z silnikiem 1,3 l.
Pierwsza reklama Toyoty Vitz:
ZOBACZ TAKŻE: