Porsche 911 GT3 RSR | Galeria

Porsche pokazało zdjęcia nowej wersji wyścigowego samochodu GT3 RSR. Cena - 410 000 euro

Pierwsza 911-stka RSR ujrzała światło dzienne w 1973 roku. Przy jej konstrukcji opierano się na sportowym modelu Carrera 2.7 RS, który też był wykorzystywany w różnego rodzaju wyścigach. Wersja RSR posiadała przeważnie silnik o pojemności 2,8 litra i mocy 300 KM przy 8 000 obr/min. Można też było spotkać się z silnikami 3-litrowymi o mocach 315 - 330 KM. W 1973 roku powstało w sumie 49 sztuk modelu RSR. Przez kolejne dwa lata Carrera RSR wyposażana była w silniki 3-litrowe.

W 1978 roku powstała wyścigowa wersja RSR modelu 935. Technicznie opierał się on na modelu 930 (911 Turbo), lecz miał przód pozbawiony wystających błotników z przednimi reflektorami. W wersji RSR dysponował silnikiem o pojemności 2 857 cm3 wyposażony w dwie turbosprężarki i uzyskujący moc 700 KM przy 7 900 obr/min.

W 1995 roku na bazie modelu 993 powstał kolejny RSR. Miał wolnossący silnik 3,8 l. i moc 370 KM. Na swojego następcę musiał czekać aż do 2004 roku, kiedy to w oparciu o model 996 GT3 powstała kolejna wersja oznaczona trzema dużymi literami. Po raz pierwszy wyposażono go w sekwencyjną skrzynię biegów. Jego silnik z pojemności 3,6 litra uzyskiwał moc 445 KM.

Obecnie odświeżony model 997 GT3 RSR, pod tylną klapą ma nowy silnik 3,8 l. o mocy 455 KM.

Na nowy sezon przygotowano wiele zmian. Cechą charakterystyczną nowego Porsche jest przedni pas, który otrzymał nowe elementy aerodynamiczne. Zmieniono tylny spoiler, poprawiający trakcję przy większych prędkościach. Wiele zmian wprowadzono w zawieszeniu pojazdu. Samochód jest teraz łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej trzyma się nawierzchni. Układ zawieszenia można również dostosować do charakterystyki toru dzięki wszechstronnej regulacji prześwitu i twardości.

Źródło: Porsche, Carscoop, FIA, Wikipedia, Mototarget

ZOBACZ TAKŻE:

Dwudrzwiowe Porsche Cayenne - ZOBACZ TUTAJ

Hybrydowe Porsche 918 Spyder - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Porsche Cayenne - ogłoszenia

Więcej o: