LA 2010 | Nowy Hyundai Elantra

Już niedługo w klasie kompaktowych sedanów może zrobić się gorąco. Nowa Elantra to prawdziwy powiew stylistycznej świeżości
LA 2010: Nowy Hyundai Elantra Już niedługo w klasie kompaktowych sedanów może zrobić się gorąco Hyundai Elantra w wersji USA ma benzynowy silnik 1,8 l. Motor posiada moc 148 KM i 187 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do Europy auto trafi w 2011 r. Kilka tygodni temu nowa Elantra pojawiła się w rodzimej Korei Południowej. Na tamtejszy rynek przewidziano wersję z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym, zasilanym bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor generuje moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 171 Nm. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną, ma on średnio zużywać 5,8 litra benzyny na każde 100 km. Opcjonalnie dostępny jest z 6-biegowym automatem. A co z wersją na rynek amerykański? Koreańczycy uczynili z niej atrakcję swojego stoiska podczas odbywającego się właśnie salonu samochodowego w Los Angeles. Pod maskę trafił 1,8-litrowy benzyniak z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Legitymuje się on mocą 148 KM i 187 Nm maksymalnego momentu obrotowego i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o tej samej liczbie przełożeń. Jeśli wierzyć deklaracjom producenta, średnie zużycie paliwa poza miastem wynosi 5,9 l/100 km, a w mieście - 8,1 l/100 km. Elantra przyciąga wzrok nadwoziem uformowanym zgodnie z filozofią Fluidic Sculpture, znaną już z ix35 (Tucsona) czy Sonaty. Dzięki płynnym przetłoczeniom wygląda, jakby cały czas była w ruchu, zachowując właściwe sedanowi proporcje. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,28. Hyundai chwali się także, że gotowy do jazdy wóz waży 1208 kg, czyli mniej niż większość klasowych konkurentów. Wewnątrz wygospodarowano ponadprzeciętną ilość schowków, choć największy z nich - bagażnik - ma przeciętną pojemność 420 l. Elantra z innymi kompaktami chce konkurować również bogatym wyposażeniem. Seryjnie ma na pokładzie ESP i komplet poduszek powietrznych, a za dopłatą oferuje m.in. układ wspomagania parkowania, 360-watowy system audio czy podgrzewaną tylną kanapę. Najtańsza Elantra kosztuje w USA 15,5 tys. dolarów. Zmierzy się tam z reprezentantami Japonii - Corollą, Civikiem i "trójką" - oraz nową Jettą . Model powstaje w fabryce Hyundaia w Alabamie. Do Europy trafi prawdopodobnie w połowie 2011 roku.

Kilka tygodni temu nowa Elantra pojawiła się w rodzimej Korei Południowej. Na tamtejszy rynek przewidziano wersję z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym, zasilanym bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor generuje moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 171 Nm. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną, ma on średnio zużywać 5,8 litra benzyny na każde 100 km. Opcjonalnie dostępny jest z 6-biegowym automatem.

A co z wersją na rynek amerykański? Koreańczycy uczynili z niej atrakcję swojego stoiska podczas odbywającego się właśnie salonu samochodowego w Los Angeles (więcej tutaj). Pod maskę trafił 1,8-litrowy benzyniak z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Legitymuje się on mocą 148 KM i 187 Nm maksymalnego momentu i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o tej samej liczbie przełożeń. Jeśli wierzyć deklaracjom producenta, średnie zużycie paliwa poza miastem wynosi 5,9 l/100 km, a w mieście - 8,1 l/100 km.

Elantra przyciąga wzrok nadwoziem uformowanym zgodnie z filozofią Fluidic Sculpture, znaną już z ix35 (Tucsona) czy Sonaty. Dzięki płynnym przetłoczenim wygląda, jakby cały czas była w ruchu, zachowując właściwe sedanowi proporcje. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,28. Hyundai chwali się także, że gotowy do jazdy wóz waży 1208 kg, czyli mniej niż większość klasowych konkurentów (patrz: galeria). Wewnątrz wygospodarowano ponadprzeciętną ilość schowków, choć największy z nich - bagażnik - ma przeciętną pojemność 420 l.

Elantra z innymi kompaktami chce konkurować również bogatym wyposażeniem. Seryjnie ma na pokładzie ESP i komplet poduszek powietrznych, a za dopłatą oferuje m.in. układ wspomagania parkowania, 360-watowy system audio czy podgrzewaną tylną kanapę.

Najtańsza Elantra kosztuje w USA 15,5 tys. dolarów. Zmierzy się tam z reprezentantami Japonii - Corollą, Civikiem i "trójką" - oraz nową Jettą (więcej tutaj). Model powstaje w fabryce Hyundaia w Alabamie. Do Europy trafi prawdopodobnie w połowie 2011 roku.

Marcin Sobolewski

Nowa Sonata w Europie w 2011 r. - POZNAJ HISTORIĘ MODELU

Sonata rzuca wyzwanie hybrydom - ZOBACZ TUTAJ

Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o: