LA 2010 | Nowy Hyundai Elantra

Już niedługo w klasie kompaktowych sedanów może zrobić się gorąco. Nowa Elantra to prawdziwy powiew stylistycznej świeżości

Kilka tygodni temu nowa Elantra pojawiła się w rodzimej Korei Południowej. Na tamtejszy rynek przewidziano wersję z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym, zasilanym bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor generuje moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 171 Nm. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną, ma on średnio zużywać 5,8 litra benzyny na każde 100 km. Opcjonalnie dostępny jest z 6-biegowym automatem.

A co z wersją na rynek amerykański? Koreańczycy uczynili z niej atrakcję swojego stoiska podczas odbywającego się właśnie salonu samochodowego w Los Angeles (więcej tutaj ). Pod maskę trafił 1,8-litrowy benzyniak z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Legitymuje się on mocą 148 KM i 187 Nm maksymalnego momentu i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o tej samej liczbie przełożeń. Jeśli wierzyć deklaracjom producenta, średnie zużycie paliwa poza miastem wynosi 5,9 l/100 km, a w mieście - 8,1 l/100 km.

Elantra przyciąga wzrok nadwoziem uformowanym zgodnie z filozofią Fluidic Sculpture, znaną już z ix35 (Tucsona) czy Sonaty. Dzięki płynnym przetłoczenim wygląda, jakby cały czas była w ruchu, zachowując właściwe sedanowi proporcje. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,28. Hyundai chwali się także, że gotowy do jazdy wóz waży 1208 kg, czyli mniej niż większość klasowych konkurentów (patrz: galeria ). Wewnątrz wygospodarowano ponadprzeciętną ilość schowków, choć największy z nich - bagażnik - ma przeciętną pojemność 420 l.

Elantra z innymi kompaktami chce konkurować również bogatym wyposażeniem. Seryjnie ma na pokładzie ESP i komplet poduszek powietrznych, a za dopłatą oferuje m.in. układ wspomagania parkowania, 360-watowy system audio czy podgrzewaną tylną kanapę.

Najtańsza Elantra kosztuje w USA 15,5 tys. dolarów. Zmierzy się tam z reprezentantami Japonii - Corollą, Civikiem i "trójką" - oraz nową Jettą (więcej tutaj ). Model powstaje w fabryce Hyundaia w Alabamie. Do Europy trafi prawdopodobnie w połowie 2011 roku.

Nowa Sonata w Europie w 2011 r. - POZNAJ HISTORIĘ MODELU

Sonata rzuca wyzwanie hybrydom - ZOBACZ TUTAJ

Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA