Klucz do serca Mustanga Boss
Na tor wyścigowy podjeżdża duży pickup (zapewne z niebieskim owalem na atrapie chłodnicy) ciągnąc za sobą czterokołową lawetę. Przywieziony na niej potwór to ognisty ogier ze stajni Forda. Na przednich błotnikach dumnie widnieje napis Boss 302. Z przodu i z tyłu błyszczą gotowe do boju z pędem powietrza spoilery. Powoli zbierające się tłumy gapiów podziwiają kontrastujące ze sobą kolory: czerń i czerwień. Jedyne świecące elementy, to specjalne 19-calowe obręcze obute w opony Pirelli. Po odpięciu taśm zabezpieczających właściciel wsiada do auta i specjalnym kluczykiem budzi do życia wyścigowego ducha Mustanga - pięciolitrowy silnik V8.
To najbardziej prawdopodobny scenariusz spotkania z Fordem Mustangiem Boss 302. O szczegółach dotyczących tego auta pisaliśmy kilka tygodni temu (zobacz tutaj). Teraz jest okazja, by wspomnieć o nim jeszcze raz, a to za sprawą wspomnianego "specjalnego kluczyka". Każdy, kto kupi Bossa będzie mógł opcjonalnie dokupić TracKey, czyli pakiet zamieniający Bossa 302 z wyścigowej w jeszcze bardziej wyścigową maszynę.
W skład pakietu montowanego w wyspecjalizowanych serwisach Forda wchodzi modyfikacja jednostki sterującej pracą silnika. Co to daje? Używając auta na co dzień (co nota bene zakrawa na zbrodnię) mamy do dyspozycji ognistego muscle cara gotowego pożreć konkurencję na śniadanie. Jednak z skład zestawu wchodzą także specjalne klucze, które służą jedynie do jazdy po torze. Po odpaleniu nimi silnika ponad 200 parametrów zostaje zmienionych. Inaczej pracuje system zmiennych faz rozrządu, zmienia się mapa zapłonu, sposób reakcji na hamowanie silnikiem, nie mówiąc o podejściu silnika do konsumpcji paliwa.
Kolejnym bajerem dostępnym w ramach pakietu jest dwustopniowy Launch Control sterowany z kierownicy - ten sam, który zastosowano w wyścigowym Mustangu Cobra Jet. Dzięki temu właściciel śmiało może startować w wyścigach na 1/4 mili z dużą szansą na zwycięstwo w swojej klasie.
Nadal nie znamy ani ceny samochodu, ani pakietu TracKey, ale jeśli kogoś stać, nie powinien się ani chwili zastanawiać.
Marcin Lewandowski |
![]() |
![]() |
ZOBACZ TAKŻE:
Ford Mustang Roush 5XR
Challenger w nowych odsłonach
Camaro z ekskluzywnym wnętrzem
-
Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
-
Nie będzie zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Ministerstwo: nie wydaje się uzasadniony
-
Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
-
Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
- Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
Forum
- opony dzisiaj (11)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (64)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (60)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (35)