Parking.moto.pl - wszystkie samochody w jednym miejscu
Choć dziś to tak naprawdę żaden wstyd. W salonach Mercedesa można już zamówić hybrydową S-klasę z małym, czterocylindrowym dieslem. Również BMW szpikuje "siódemkę" silniczkami elektrycznymi. Teraz przyszedł czas na Audi .
Do 2012 roku w ofercie producenta z Ingolstadt pojawić ma się topowe A8 z czterema cylindrami pod maską. Jak filigranowa jednostka poradzi sobie z ważącym ponad 1800 kg autem? Trudno oczekiwać, by dla poprawy osiągów flagowa limuzyna zrzuciła brzuszek, pozbywając się bajerów, dzięki którym jest... flagowa. Najprawdopodobniej zatem, wzorem swoich największych konkurentów, inżynierowie Audi wspomogą jednostkę spalinową silnikami elektrycznymi.
Dla tych, którym ekologia jest nie w smak pozostanie A8 z doładowanym V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 372 KM, albo 500-konne W12 w wersji Long.
ZOBACZ TAKŻE: