Brazylijskie superauto z sercem BMW

Rodzime supersamochody mają już m.in. Duńczycy, Australijczycy, a od niedawna także Rosjanie. Teraz do tego elitarnego grona zamierzają dołączyć Brazylijczycy
Superauto z sercem BMW Do elitarnego grona zamierzają dołączyć Brazylijczycy Rodzime supersamochody mają już Duńczycy, Australijczycy, a od niedawna Rosjanie. Teraz do tego elitarnego grona zamierzają dołączyć Brazylijczycy z Voraxem Agresywne nadwozie Voraxa stworzył Fharys Rossin - były projektant General Motors. W produkcyjnej wersji ma być ono w całości wykonane z włókna węglowego, co pozwoli znacząco obniżyć masę auta. Podobnie zresztą jak aluminiowa rama, na której karoseria zostanie "zawieszona". Gotowy do drogi Vorax ważyć ma niecałe 1300 kg. Sercem brazylijskiego sportowca będzie silnik BMW, taki jaki drzemie pod maską modelu M5. Podkręcony do 570 KM umożliwi Voraxowi na sprint do setki w czasie 3,8 sek. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 330 km/h. Na tym jednak nie koniec. Producent zamierza przygotować również mocniejszą, turbodoładowaną odmianę 5-litrowej V10-ki. Co prawda, pierwsza setka pojawiałaby się na liczniku o symboliczne 0,2 sekundy wcześniej, za to prędkość maksymalna 750-konnej wersji Voraxa miałaby wzrosnąć do 372 km/h. Produkcja brazylijskiego superauta ma się rozpocząć na przełomie 2011 i 2012 roku. Samochód kosztować będzie około 410 tys. dolarów. Firma Roissin-Bertin ma nadzieję sprzedawać rocznie od 500 do 1000 egzemplarzy. Auto oficjalnie zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu w Sao Paulo.

Parking.moto.pl - wszystkie samochody w jednym miejscu

Agresywne nadwozie Voraxa, bo tak nazywa się ta maszyna, stworzył Fharys Rossin - były projektant General Motors. W produkcyjnej wersji ma być ono w całości wykonane z włókna węglowego, co pozwoli znacząco obniżyć masę auta. Podobnie zresztą jak aluminiowa rama, na której karoseria zostanie "zawieszona". Gotowy do drogi Vorax ważyć ma niecałe 1300 kg.

Sercem brazylijskiego sportowca będzie silnik BMW, taki jaki drzemie pod maską modelu M5. Podkręcony do 570 KM umożliwi Voraxowi na sprint do setki w czasie 3,8 sek. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 330 km/h. Na tym jednak nie koniec. Producent zamierza przygotować również mocniejszą, turbodoładowaną odmianę 5-litrowej V10-ki. Co prawda, pierwsza setka pojawiałaby się na liczniku o symboliczne 0,2 sekundy wcześniej, za to prędkość maksymalna 750-konnej wersji Voraxa miałaby wzrosnąć do 372 km/h.

Produkcja brazylijskiego superauta ma się rozpocząć na przełomie 2011 i 2012 roku. Samochód kosztować będzie około 410 tys. dolarów. Firma Roissin-Bertin ma nadzieję sprzedawać rocznie od 500 do 1000 egzemplarzy. Auto oficjalnie zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu w Sao Paulo.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Piekielne GT2 RS wyprzedane

BMW MR 600 GT | Tuning

Ogłoszenia: BMW M5

Więcej o: