Paryż 2010 | IBE - Seat przyszłości

Wszyscy mają prototypy z napędem elektrycznym, ma i Seat. IBE to nowa interpretacja auta, które Hiszpanie zaprezentowali podczas tegorocznych targów w Genewie

Seat testuje produkcyjne egzemplarze hybrydowego Leona Twin Drive ECOMOTIVE (więcej tutaj ). Pierwsze egzemplarze wyjadą jednak na drogi dopiero w 2014 roku.

O poprzednim koncepcie IBE pisaliśmy tutaj . Teraz auto nabrało bardziej obłych kształtów i zyskało oświetlenie LED, choć najbardziej zauważalna zmiana to... nowy, wiśniowy lakier. Muskularne nadwozie z długą maską i nisko poprowadzoną linią dachu spoczywa na 19-calowych alufelgach.

IBE mieści dwóch dorosłych pasażerów i dwoje dzieci. Jego karoseria mierzy 383 cm (to o blisko 20 cm mniej niż Ibiza), 177 cm szerokości i zaledwie 122 cm wysokości. Tylne, "awaryjne" siedzenia łatwo zamienić w dodatkowe miejsce na bagaż.

Seat puszcza oko do miłośników gadżetów i razem z IBE prezentuje oprogramowanie do smartfonów, dzięki któremu przyszły właściciel będzie mógł kontrolować aktualne parametry auta, takie jak poziom naładowania baterii. Bezprzewodowe połączenie z systemem audio umożliwia także słuchanie zapisanej w telefonie muzyki.

Układ napędowy koncepcyjnego Seata to elektryczny silnik o mocy 102 koni i momencie obrotowym 200 Nm, połączony z litowo-jonowymi bateriami. Te ostatnie umożliwiają pokonanie bez ładowania 130 km. 1100-kilogramowy wóz rozpędza się do setki w 9,7 s, a jego prędkość maksymalna to 160 km/h.

Ognisty Leon Cupra R - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Ibiza Sport 1.9 TDI - test - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Seat Leon - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.