Paryż 2010 | Elite - Lotus nowej ery

Na tydzień przed oficjalną premierą auta Lotus postanowił pokazać światu długo wyczekiwanego następcę Esprita. Czy producenci współczesnych supersportowych aut, jak Ferrari czy Aston Martin powinni mieć się na baczności?

Wszystko o samochodach: dane techniczne, ceny, opinie

O gustach się nie dyskutuje, to oczywiste. Dlatego też nie zamierzamy rozwodzić się nad wyglądem nowego, studyjnego Lotusa. Powiemy tylko, że naszym zdaniem to jedno z ładniejszych sportowych aut jakie ujrzały światło dzienne w ciągu ostatnich kilku lat. Koniec, kropka.

A jakie tajemnice kryje "rekinia" sylwetka nowego, brytyjskiego sportowca? Mierzące 4,6 metra długości, 1,9 metra szerokości i 1,32 metra wysokości auto jest typowym 2+2. Oznacza to, że wygodnie podróżować nim mogą wyłącznie osoby zajmujące przednie fotele.

Choć w pierwszej chwili można to przeoczyć, Elite posiada składany dach. Za przyciśnięciem guzika, całkowicie przeszklony hard top może schować się w bagażniku. Nawet wówczas powinno być stosunkowo sporo miejsca na bagaże. A to dlatego, że silnik napędzający "Elitę" trafił w okolice przedniej osi.

Jest to potężne V8 o pojemności 5 l rozwijające moc 620 KM oraz 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cały potencjał trafia oczywiście w całości na koła tylne, a pośredniczy w tym hybrydowa skrzynia biegów uzbrojona w system elektrycznych silniczków oraz - opcjonalnie - układ KERS.

Ważącego 1650 kg Lotusa, wysokoobrotowe serce potrafi rozpędzić do setki w czasie 3,5 sekundy, a maksymalna prędkość z jaką można podróżować to 315 km/h. Jak zapewnia producent, silnik jest przy tym stosunkowo przyjazny środowisku naturalnemu. Emisja CO2 wynosi bowiem 215 g/km.

Chociaż to dopiero studyjna odsłona Elite, przedstawiciele Lotusa mają już szczegółowo nakreślony plan wdrożenia go do produkcji. W salonach auto powinno pojawić się w 2014 roku. Trzeba będzie za nie zapłacić około 115 tys. funtów.

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Lekki koncept Lotusa

Koniec Europy jeszcze w tym roku

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o:
Copyright © Agora SA