Łada Granta, konkurent Logana

Łada zamierza wprowadzić do produkcji samochód, który na rynkach europejskich mógłby podjąć skuteczną walkę o klienta z Dacią Logan
Łada Granta Konkurent Logana Łada zamierza wprowadzić do produkcji samochód o nazwie Granta, który na rynkach europejskich mógłby podjąć skuteczną walkę o klienta z Dacią Logan. Łada zamierza wprowadzić do produkcji samochód, który na rynkach europejskich mógłby podjąć skuteczną walkę o klienta z Dacią Logan Od prezentacji Dacii Logan minęło już sześć lat. Jak do tej pory na rynku europejskim nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny odebrać mu klientów. Renault, które stoi za sukcesem Logana i całej marki Dacia postanowiło powtórzyć ten sukces po raz kolejny, tym razem do spółki z rosyjskim VAZem produkującym dobrze znane u nas przed laty Łady. Łada Granta to niewielki sedan zbudowany na podwoziu Łady Kalina. Pod względem wielkości jest nieco mniejsza od Logana, ale mieści się w tej samej klasie. Z czasem powstanie także wersja hatchback, niewykluczone jest też kombi. Ponieważ Granta ma być nowym modelem skrojonym dla innego klienta, niż Kalina sprzedawana głównie w Rosji, zmiany mogą być znaczące. Podobnie jak w Loganie będzie można spodziewać się silników z półki francuskiego producenta. Granta w zamierzeniu producenta ma zastąpić na rodzimym rynku modele Kalina i Samara II. Debiut rynkowy ma nastąpić w drugiej połowie przyszłego roku. Kluczem do sukcesu będzie oczywiście cena. Wg wstępnych doniesień dolna granica ma oscylować pomiędzy 5 000 a 5 600 euro.

Od prezentacji Dacii Logan minęło już sześć lat. Jak do tej pory na rynku europejskim nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny odebrać mu klientów. Renault, które stoi za sukcesem Logana i całej marki Dacia postanowiło powtórzyć ten sukces po raz kolejny, tym razem do spółki z rosyjskim VAZem produkującym dobrze znane u nas przed laty Łady.

Łada Granta - szkic

Łada Granta to niewielki sedan zbudowany na podwoziu Łady Kalina. Pod względem wielkości jest nieco mniejsza od Logana, ale mieści się w tej samej klasie. Z czasem powstanie także wersja hatchback, niewykluczone jest też kombi. Ponieważ Granta ma być nowym modelem skrojonym dla innego klienta, niż Kalina sprzedawana głównie w Rosji, zmiany mogą być znaczące. Podobnie jak w Loganie będzie można spodziewać się silników z półki francuskiego producenta.

 

Granta w zamierzeniu producenta ma zastąpić na rodzimym rynku modele Kalina i Samara II. Debiut rynkowy ma nastąpić w drugiej połowie przyszłego roku. Kluczem do sukcesu będzie oczywiście cena. Wg wstępnych doniesień dolna granica ma oscylować pomiędzy 5 000 a 5 600 euro.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Zaskakujące wyniki rankingu jakości - ZOBACZ TUTAJ


Samochody: Łada - ogłoszenia

Więcej o: