Paryż 2010 | Kizashi dla Europy

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych w Paryżu Suzuki pokaże nie tylko kolejną generację Swifta, ale i swojego nowego "średniaka" - Kizashi

Wszystko o Suzuki Swift - dane techniczne, opinie, ceny

Po debiucie w Japonii, USA i Australii przyszedł czas na Stary Kontynent. Kizashi zmierzy się tutaj m.in. z Volkswagenem Passatem, Fordem Mondeo, Citroenem C5, Toyotą Avensis, Hondą Accord i Mazdą 6. Nazwa modelu oznacza z japońskiego "znak", "ostrzeżenie", "zapowiedź".

Nadwozie auta mierzy 465 cm długości, 182 cm szerokości i 148 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 270 cm. Między przednimi kołami dostępny będzie 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 178 koni przy 6500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm przy 4000 obr./min, połączony z 6-biegową skrzynią ręczną (wersja z napędem na przednią oś) lub bezstopniową przekładnią CVT (wersja z napędem 4x4 i-AWD). Pierwszy wariant osiąga setkę w 7,8 s i rozpędza się maksymalnie do 215 km/h, a drugi - odpowiednio - 8,8 s i 205 km/h.

Kizashi Sport, bo taka wersja zostanie zaprezentowana podczas imprezy, ma obniżone o 10 mm zawieszenie i spocznie na 18-calowych alufelgach. Nadwozie uzbrojono ponadto w dyskretny pakiet aerodynamiczny, a w kabinie zagości mieszanka skóry i tworzyw przypominających aluminium.

Niestety, wysoka akcyza na auta z silnikiem o pojemności ponad 2 litrów i brak diesla nie wróżą nowemu modelowi sukcesu - przynajmniej w Polsce. W Niemczech podstawowa wersja kosztuje 26 900 euro (CVT 4x4 od 29 900 euro). Wariant wysokoprężny pojawi się na rynku w przyszłym roku.

Marcin Sobolewski

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Znasz historię Suzuki? - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Suzuki Swift - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA