Peugeot 3008 Hybrid4
Wszystko o Peugeocie 3008 - dane techniczne, oceny, opinie
Pod maską francuskiego crossovera pracuje całkiem zwyczajny, 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Jest on odpowiedzialny za napędzanie kół osi przedniej. Nowością jest natomiast 37-konny silnik elektryczny, który porusza kołami tylnymi. Energię czerpie z zestawu nikowo-metalowo-wodorkowych akumulatorów umieszczonych pod podłogą bagażnika, które to z kolei napełniane są w procesie odzyskiwania energii z hamowania.
Auto jest pełną hybrydą. Oznacza to, że może poruszać się wykorzystując silnik spalinowy, elektryczny lub oba jednocześnie. Dzięki temu Hybrid4 jest też pierwszą, czteronapędową odmianą modelu 3008.
Kierowca będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować działanie hybrydowego układu, w zależności od chwilowych potrzeb czy warunków panujących na drodze. Za pomocą specjalnego pokrętła, znajdującego się w konsoli centralnej, będzie on mógł wybrać jeden z czterech predefiniowanych trybów działania systemu. Poza domyślnym położeniem "Auto", są jeszcze "ZEV", "4WD" oraz "Sport".
W trybie "ZEV" (od Zero Emission Vehicle) auto stara się możliwie długo jechać z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Diesel uruchamiany jest tylko w przypadku długotrwałego, mocnego przyspieszania. "4WD" stworzono do jazdy w trudnych warunkach lub po śliskiej nawierzchni. W tym trybie oba źródła napędu starają się współpracować w celu utrzymania jak najlepszej przyczepności. W ostatnim z trybów - "Sport", ekologia schodzi na drugi plan. Najważniejsza jest frajda z jazdy. Wybierając tę opcję, kierowca otrzymuje pełną moc całego układu hybrydowego. To 200 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku 3008 pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 8,8 sek. i podróżowanie z prędkościami dochodzącymi do 209 km/h.
W trybie "Auto", wszystkie systemy pracują w celu zapewnienia możliwie optymalnego zużycia paliwa. Zdaniem producenta, na przejechanie 100 km hybrydowy crossover będzie potrzebował średnio zaledwie 3,8 litrami oleju napędowego.
Auto zaprezentowane zostanie podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu. Do europejskich salonów trafić ma wiosną przyszłego roku.
Bartosz Sińczuk |
![]() |
![]() |
ZOBACZ TAKŻE:
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato
- Joe Biden ścigał się z Colinem Powellem na lotnisku. Obaj za kierownicami Chevroletów Corvette [WIDEO]
- Spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych w 2020 roku. Wciąż jednak jest ich niewiele
- SUV-y premium w przystępnej racie? To możliwie, dzięki finansowaniu Mercedesa
- Drogowy hipersamochód Toyota GR Super Sport coraz bliżej. To baza dla wyczynowej wersji, która wystartuje w Le Mans
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (17)
- Uszkodzone lusterko Belgia (22)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (25)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (26)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (53)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (10)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)