Mazdy 3 i 5 z usterką wspomagania

Dzień bez akcji serwisowej dniem straconym? Mazda wzywa do serwisów niektórych posiadaczy "trójek" i "piątek" poprzednich generacji w celu wymiany wadliwego przewodu elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy

Wszystko o Maździe 3: parametry, osiągi, opinie

Akcja serwisowa obejmuje 215 tys. egzemplarzy z rynku amerykańskiego, 100 tys. z Meksyku i 70 tys. z Europy, wyprodukowanych od 2 kwietnia 2007 r. do 30 listopada 2008 r. Powód? Korozja wewnątrz przewodu układu wspomagania, która może objawiać się nagłą utratą wspomagania kierownicy przy niskich prędkościach. Rdza dostaje się do zasilanej elektrycznie pompy i powoduje jej wyłączenie, by uniknąć przegrzania.

W Europie akcja dotyczy Mazdy 3 z benzynowym silnikiem 2.0 MZR i turbodieslem 1.6 MZ-CD oraz Mazdy 5 z benzynowymi motorami 1.8 i 2.0 MZR. Właściciele indywidualnie sprowadzonych do Polski wersji amerykańskich proszeni są o kontakt z dealerem Mazdy w celu sprawdzenia numeru VIN i ustalenia dalszego toku postępowania.

W takiej sytuacji na desce rozdzielczej zapali się kontrolka sygnalizująca przejście układu wspomagania w tryb awaryjny i odczuwalnie zwiększy się opór układu kierowniczego. Pozwala to na jazdę samochodem, ale ogranicza komfort np. podczas wykonywania manewrów parkowania.

Mazda będzie zapraszać właścicieli aut sukcesywnie od września br. do lutego 2011 r. Naprawa będzie polegać na wyczyszczeniu przekładni układu kierowniczego poprzez przepłukanie wszystkich przewodów płynem, wymianie płynu w układzie wspomagania i instalacji nowego zestawu przewodów hydraulicznych. Wszystkie czynności zostaną przeprowadzone bezpłatnie i - w zależności od modelu - mogą potrwać ok. 90-110 minut.

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - chwyta za serce? - TEST

Historia kołem się toczy - Mazda - ZOBACZ TUTAJ

Parking.moto.pl: samochody czekają na Ciebie

Więcej o:
Copyright © Agora SA