Land Cruiser będzie mocniejszy

Pod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się nowość: mocniejszy silnik wysokoprężny spełniający normę Euro 5
Land Cruiser będzie mocniejszy Pod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężny Pod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężny, który dzięki filtrowi cząstek stałych spełnia normę emisji spalin Euro 5 Toyota Land Cruiser (J150) zadebiutowała w zeszłym roku jako zupełnie nowa konstrukcja, zastępując wysłużoną już 120-kę, ale pod maską można było dotąd znaleźć silnik diesla ze starego modelu i nieco mocniejszego benzyniaka, także montowanego pod maską poprzednika. Wchodzące w życie z nowym rokiem (2011) przepisy dotyczące czystości spalin wymuszają na firmie pewne zmiany. Na europejskim rynku większym powodzeniem cieszy się czterocylindrowy diesel o pojemności 3 litrów i to on został poddany zmianom. W dotychczasowej wersji rozwijał 173 KM przy 3400 obr/min i 410 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min. Prace nad silnikiem przyniosły wzrost mocy do 190 KM i momentu do 420 Nm. Obie wartości dostępne są w tym samym zakresie obrotów, co dotychczas. Najważniejszą zmiana konstrukcyjną w silniku Toyoty jest zastosowanie filtra cząstek stałych, który pomógł sprostać surowym normom czystości spalin Euro 5. Samo zużycie paliwa nie zmieniło się, pozostając na poziomie 8,5 l/100 km w wersji z ręczną i 8,1 l/100 km z automatyczną skrzynią biegów. Silnik benzynowy V6 4.0 (281 KM) pozostał bez zmian. sprzedaż Land Cruisera z czystszym i mocniejszym dieslem rozpocznie się pod koniec tego roku.

Toyota Land Cruiser (J150) zadebiutowała w zeszłym roku jako zupełnie nowa konstrukcja zastępując wysłużoną już 120-kę, ale pod maską można było dotąd znaleźć silnik diesla ze starego modelu i nieco mocniejszego benzyniaka, także montowanego pod maską poprzednika. ?Wchodzące w życie z nowym rokiem (2011) przepisy dotyczące czystości spalin wymuszają na firmie pewne zmiany.

Na europejskim rynku większym powodzeniem cieszy się czterocylindrowy diesel o pojemności 3 litrów i to on został poddany zmianom. W dotychczasowej wersji rozwijał 173 KM przy 3400 obr/min i 410 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min. Prace nad silnikiem przyniosły wzrost mocy do 190 KM i momentu do 420 Nm. Obie wartości dostępne są w tym samym zakresie obrotów, co dotychczas.

Najważniejszą zmiana konstrukcyjną w silniku Toyoty jest zastosowanie filtra cząstek stałych, który pomógł sprostać surowym normom czystości spalin Euro 5. Samo zużycie paliwa nie zmieniło się pozostając na poziomie 8,5 l/100 km w wersji z ręczną i 8,1 l/100 km z automatyczną skrzynią biegów.

Silnik benzynowy V6 4.0 (281 KM) pozostał bez zmian. sprzedaż Land Cruisera z czystszym i mocniejszym dieslem rozpocznie się pod koniec tego roku.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Prius na ostro - ZOBACZ TUTAJ