Morgan EvaGT

Morgan Aero stanie się bazą dla nowego czteroosobowego modelu o nazwie EvaGT. Powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach
Morgan EvaGT Firma Morgan wyprodukuje nowy model - coupe EvaGT. Morgan Aero stanie się bazą dla nowego czteroosobowego modelu o nazwie EvaGT. Powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach. Morgan Aero stanie się bazą dla nowego czteroosobowego modelu o nazwie EvaGT. Powstanie w zaledwie 100 egzemplarzach. Klasyczne modele Morgana nadal znajdują się w produkcji, utrzymując firmę przy życiu. Przełomem zarówno technologicznym jak i stylistycznym było zaprezentowanie modelu Aero 8 w marcu 2000 roku. Na jego bazie powstał limitowany Aeromax, Aero Supersports i wyścigowy GT3. Kolejnym modelem nowej serii ma być czteromiejscowa EvaGT. Wygląd samochodu nadal pozostaje tajemnicą, ale pierwszy ujawniony szkic pokazuje ładne miękkie i płynne linie nowego coupe. Stylistyka Evy zapowiada się o wiele bardziej atrakcyjnie niż modelu Aero 8. Panele nadwozie będą tłoczone z aluminium na prasach i wykańczane ręcznie. Ciekawe zmiany zajdą także pod maską. Zamiast potężnego silnika V8 4.8 l produkcji BMW do napędu posłuży jednostka R6 3.0 tego samego producenta. 306 KM to o 60 koni mniej niż w V8, ale większy moment dostępny dzięki turbinie zapewnia równie dobre osiągi. Sprint 0-100 km/h EvaGT zalicza w 4,5 s, osiągając maksymalnie 273 km/h. Wszystko przy zużyciu średnio zaledwie 7 l/100km. Produkcja tego modelu zostanie ograniczona do zaledwie 100 egzemplarzy. Chociaż ani ostateczny wygląd, ani cena nie są znane, to samochód można już zamawiać. Wpisowe wynosi 5 tys. funtów. Pierwszy publiczny pokaz nastąpi w sierpniu podczas Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii.

Klasyczne modele Morgana nadal znajdują się w produkcji utrzymując firmę przy życiu. Przełomem zarówno technologicznym, jak i stylistycznym było zaprezentowanie modelu Aero 8 w marcu 2000 roku. Na jego bazie powstał limitowany Aeromax, Aero Supersports i wyścigowy GT3. Kolejnym modelem nowej serii ma być czteromiejscowa EvaGT.

Wygląd samochodu nadal pozostaje tajemnicą, ale pierwszy ujawniony szkic pokazuje ładne miękkie i płynne linie nowego coupe. Stylistyka Evy zapowiada się o wiele bardziej atrakcyjnie, niż modelu Aero 8. Panele nadwozie będą tłoczone z aluminium na prasach i wykańczane ręcznie.

Ciekawe zmiany zajdą także pod maską. Zamiast potężnego silnika V8 4.8 l produkcji BMW do napędu posłuży jednostka R6 3.0 tego samego producenta. 306 KM to o 60 koni mniej, niż w V8, ale większy moment dostępny dzięki turbinie zapewnia równie dobre osiągi. Sprint 0-100 km/h EvaGT zalicza w 4,5 s osiągając maksymalnie 273 km/h. Wszystko przy zużyciu średnio zaledwie 7 l/100km.

Produkcja tego modelu zostanie ograniczona do zaledwie 100 egzemplarzy. Chociaż ani ostateczny wygląd, ani cena nie są znane, to samochód można już zamawiać. Wpisowe wynosi 5 tys. funtów. Pierwszy publiczny pokaz nastąpi w sierpniu podczas Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

40 lat Range Rovera - ZOBACZ TUTAJ

Bond sprzedaje swojego Astona

21 McLarenów F1 razem