Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

Niemiecki Automobilklub (ADAC) sprawdził 241 samochodów z różnych segmentów i o różnych systemach zasilania. Zadanie było proste: przejechać jak najwięcej kilometrów na paliwie o wartości 30 euro
Fiat najoszczędniejszy Niemiecki Automobilklub postawił autom zadanie - przejechać najdalej za 30 euro W teście niemieckiego Automobilklubu, polegającym na przejechaniu najdalej na paliwie za 30 euro, zwyciężył Fiat Panda. Auto napędzane gazem pokonało 724 km Testy przeprowadzono niemal na wszystkich znanych rodzajach samochodów: od małych dwumiejscowych, przez kombi, hatchbacki, po typowo sportowe. Od disli po te zasilane gazem. Zwycięzcą okazała się produkowana w polskich Tychach Panda w wersji Natural Power. Zdaniem ekspertów ADAC mały Fiat jest najbardziej ekologiczną marka spośród 10 najlepiej sprzedających się w Europie ze średnim poziomem emisji CO2 równym 127,8 g/km (średnia na rynku 145,8 g/km wg danych niezależnego instytutu Jato Dynamics). W płycie podłogowej Fiata Panda Natural Power umieszczono dwa niezależne zbiorniki metanu o łącznej pojemności 72 litrów (12 kg). Przestrzeń kabiny pasażerskiej i bagażnik nie zostały jednak naruszone. Tak jak w benzynowej wersji, w zależności od rodzaju tylnej kanapy , pojemność bagażnika wynosi od 190 do 840 litrów (mierząc do poziomu dachu). Ponadto pojemność zbiornika na benzynę (30 litrów) zapewnia spokojne podróżowanie również w strefach, gdzie sieć stacji oferujących metan nie jest zbyt gęsta. Fakt, że Fiat Panda Natural Power jest oszczędny, nie ogranicza jego osiągów: silnik 1.2 Bipower rozpędza ten samochód do 140 km/h, przy zasilaniu gazem ziemnym (a do 148 km/h, przy zasilaniu benzynowym). Co ważne, Fiat Panda z napędem na gaz ziemny dba o środowisko naturalne - jego poziom emisji CO2 to zaledwie 113 g/km Wyniki poszczególnych modeli w teście ADAC: - Fiat Panda 1.2 8V Natural Power (gaz ziemny) - 724 km (najlepszy wynik w łącznej klasyfikacji) - VW Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline DSG 7-bieg. (gaz ziemny) - 658 km (model najwyżej oceniony za parametry ekologiczne w rankingu EcoTest) - VW Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline DPF - 610 km (najlepszy diesel) - Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium - 568 km (najlepszy model z LPG) - Toyota Prius 1.8 Executive - 467 km (najlepsze auto zasilane benzyną) - Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (najmniejsza pojemność silnika) - Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector - 279 km (bioetanol) - Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE automat DPF - 239 km (diesel) - Corvette C6 Coupe - 181 km (największa pojemność silnika) - BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (benzyna super) W teście zastosowano następujące ceny paliw za jeden litr lub kg: benzyna super po 1,40 EUR, olej napędowy po 1,20 EUR, LPG po 0,65 EUR, bioetanol po 0,98 EUR oraz gaz ziemny po 0,94 EUR.

Testy przeprowadzono niemal na wszystkich znanych rodzajach samochodów: od małych dwumiejscowych, przez kombi, hatchabacki po typowo sportowe. Od Diesle po te zasilane gazem. Zwycięzcą okazała się produkowana w polskich Tychach Panda w wersji Natural Power. Zdaniem ekspertów ADAC mały Fiat jest najbardziej ekologiczną marka spośród 10 najlepiej sprzedających się w Europie ze średni poziomem emisji CO2 równym 127,8 g/km (średnia na rynku 145,8 g/km wg danych niezależnego instytutu Jato Dynamics).

W płycie podłogowej Fiata Panda Natural Power umieszczono dwa niezależne zbiorniki metanu o łącznej pojemności 72 litrów (12 kg). Przestrzeń kabiny pasażerskiej i bagażnik nie zostały jednak naruszone. Tak jak w benzynowej wersji w zależności od rodzaju tylnej kanapy , pojemność bagażnika wynosi od 190 do 840 litrów (mierząc do poziomu dachu). Ponadto pojemność zbiornika na benzynę (30 litrów) zapewnia spokojne podróżowanie również w strefach, gdzie sieć stacji oferujących metan nie jest zbyt gęsta.

Fakt, że Fiat Panda Natural Power jest oszczędny nie ogranicza jego osiągów: silnik 1.2 Bipower rozpędza ten samochód do 140 km/h, przy zasilaniu gazem ziemnym (a do 148 km/h, przy zasilaniu benzynowym). Co ważne, Fiat Panda z napędem na gaz ziemny, dba o środowisko naturalne -  jego poziom emisji CO2 to zaledwie 113 g/km

Wyniki poszczególnych modeli w teście ADAC:

- Fiat Panda 1.2 8V Natural Power (gaz ziemny) - 724 km (najlepszy wynik w łącznej klasyfikacji)

- VW Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline DSG 7-bieg. (gaz ziemny) - 658 km (model najwyżej oceniony za parametry ekologiczne w rankingu EcoTest)

- VW Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline DPF - 610 km (najlepszy diesel)

- Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium - 568 km (najlepszy model z LPG)

- Toyota Prius 1.8 Executive - 467 km (najlepsze auto zasilane benzyną)

- Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (najmniejsza pojemność silnika)

- Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector - 279 km (bioetanol)

- Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE automat DPF - 239 km (diesel)

- Corvette C6 Coupe - 181 km (największa pojemność silnika)

- BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (benzyna super)


W teście zastosowano następujące ceny paliw za jeden litr lub kg: benzyna super po 1,40 EUR, olej napędowy po 1,20 EUR, LPG po 0,65 EUR, bioetanol po 0,98 EUR oraz gaz ziemny po 0,94 EUR.

 

Marek Sworowski, ADAC

271 koni w "pięćsetce" - ZOBACZ TUTAJ


Samochody: Fiat 500 - ogłoszenia

Więcej o: