Miejsce premiery wybrano nie przypadkowo. Auto powstało bowiem z myślą o rynku rosyjskim i składane będzie wyłącznie w podmoskiewskiej fabryce w Kałudze. Dla małego sedana Volkswagen przewidział tylko jeden silnik. Przynajmniej na razie. Jest to 105-konna jednostka Otto o pojemności 1,6 l, która współpracować może z pięciostopniową skrzynią manualną, albo sześciobiegowym automatem (Tiptronic).
W celu idealnego przystosowania auta do specyficznych warunków pogodowych oraz drogowych, Polo poddane zostało długoterminowym testom w różnych zakątkach kraju. Sprawdzano między innymi jak silnik poradzi sobie z lokalnym paliwem. Ostatecznie postanowiono wzmocnić nadwozie, zawieszenie, progi i zastosować lepsze zabezpieczenia antykorozyjne.
Nieoficjalnie mówi się, że podstawowy wariant czterodrzwiowego Polo kosztować będzie 10 tys. dolarów. Stosunkowo niską cenę udało się uzyskać oszczędzając na systemach bezpieczeństwa. Najtańsza odmiana auta wyposażona będzie w tylko dwie, przednie poduszki powietrzne. Dopłaty wymagać będą m.in. układy ABS oraz ESP. Ten ostatni dostępny będzie wyłącznie w najwyższej wersji wyposażenia.
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ