Choć premierę przewidziano dopiero na rok 2015 już wiadomo, że będzie to ważne wydarzenie dla firmy. W powojennej historii samochody gwiazdą na masce i centralnie umieszczonym silnikiem należały do rzadkości. Były dwa prototypy C111 oraz C112 oraz małoseryjny CLK GTR bazujący na samochodzie wyczynowym startującym w wyścigach LeMans (V12, 620 KM, 3,8 s 0-100 km/h, 321 km/h).
Foto: Mercedes C111
Foto: Mercedes C112
Foto: Mercedes CLK GTR
Jest też dobra wiadomość SLM będzie tańszy od SLS-a AMG, na którego musimy obecnie wydać ponad 800 tys. zł. Prestiżowo nowy Mercedes zostanie ulokowany o półkę niżej od SLS-a. Będzie miał słabszy silnik. Pod maską znajdzie się najprawdopodobniej podwójnie doładowane V6 o mocy ok. 350 KM, które będzie napędzało tylne koła. Z pomocą przyjdą też dwa silniki elektryczne, dbające o napęd przednich kół. Akumulatory dla jak najlepszego rozłożenia masy znajdą się za fotelami, bo oczywiście nowa hybryda Mercedesa będzie dwuosobowa.Producent nie wyklucza również mocniejszej wersji z silnikiem ośmiocylindrowym.
Można odnieść wrażenie, że Mercedes odczuwa mocną presję ze strony niemieckich konkurentów. Audi już cieszy się sukcesem R8. Oprócz wersji V8 oraz V10 zapowiada wprowadzenie jeszcze mocniejszych odmian.
Audi R8 V10 FSI Quattro Audi
Choć BMW oficjalnie jeszcze nie potwierdziło tej informacji już wiadomo, że niebawem pojawi się model z silnikiem umieszczonym centralnie bazujący na koncepcyjnym EfficientDynamics.
Nie gorzej wygląda przyszłość Porsche, które niedawno pokazało koncepcyjną hybrydę - 918 Spyder. Deklaracje ze strony klientów już skłoniły władze firmy do wprowadzenia modelu do seryjnej produkcji.
Porsche 918 Spyder Concept Porsche
ZOBACZ TAKŻE: