Infiniti EX 30d juz od 207 tys. zł

Japońska marka nadrabia zaległości i wprowadza silniki diesla do swoich modeli. Na pierwszy ogień poszedł największy FX, teraz przyszła pora na mniejszego SUV-a ze stajni Infiniti

Infiniti EX występował dotąd w jednej wersji silnikowej, było to benzynowe V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Jest to znakomita jednostka, jedna na rynku europejskim brakowało do tej pory odmiany wysokoprężnej. Sytuacja zmieniła się za sprawą silnika diesla V6 3.0 który trafił już pod maskę większego FX-a . Rozwija on moc 238 KM i moment 550 Nm osiągany już przy 1750 obr/min. Pozwala on rozpędzić Infiniti EX 30d od zera do 100 km/h w 7,9 s, co jest porównywalne z osiągami sportowych hatchbacków, przy średnim zużyciu na poziomie 8,5 l/100km.

Modele z silnikiem diesla można rozpoznać po zmienionym profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika.

Podstawowa wersja EX30d ma w standardzie siedmiobiegową przekładnię automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC - Adaptive Shift Control), aktywną dystrybucję momentu obrotowego, inteligentny system napędu na cztery koła (AWD - All-Wheel-Drive), reflektory ksenonowe z systemem doświetlania zakrętów, przednie i tylne czujniki parkowania, 18-calowe felgi aluminiowe, samonaprawiającą się zewnętrzną powłokę lakierniczą (Scratch Shield), elektrycznie regulowane przednie fotele, elektrycznie podnoszone oparcie siedzenia tylnego, tempomat, a także system nagłośnieniowy z siedmioma głośnikami, sześciopłytową zmieniarką CD, dekoderem MP3, osobnym wejściem AUX i łącznością Bluetooth do telefonów komórkowych.

Nowa, bogato wyposażona wersja GT Premium standardowo wyposażona jest w kompleksową i innowacyjną technologię bezpieczeństwa. Obejmuje ona elementy, które przywracają samochód na właściwy pas ruchu i ostrzegają kierowcę o zagrożeniu kolizją. Każdy model wersji GT Premium jest także wyposażony w panoramiczną kamerę 360 st. (AVM - Around View Monitor) zapewniającą panoramiczny widok samochodu, system nawigacji satelitarnej platformy Connectiviti+. System zawiera twardy dysk o pojemności 30 GB, trójwymiarową grafikę, ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, dostęp do informacji turystycznych Zielonego Przewodnika Michelin oraz informacji gastronomicznych Przewodnika Czerwonego, a także automatycznye ostrzeganie o fotoradarach stacjonarnych (dostępnym nie we wszystkich krajach). Zamiast zmieniarki sześciu płyt CD system Connectiviti+ może się poszczycić Music Box-em o pojemności 10 GB, pozwalającym na przechowywanie muzyki nawet z 300 płyt CD.

Oto ceny pełnej gamy modeli EX na rok 2010: EX37 - 206 600 zł EX30d - 207 000 zł

EX37 GT - 214 000 zł EX30d GT - 214 400 zł

EX37 GT Premium - 230 900 zł EX30d GT Premium - 233 300 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Infiniti FX z silnikiem diesla | ceny

Więcej o:
Copyright © Agora SA