Alfa 159 u kosmetyczki

Alfa Romeo postanowiła usunąć pierwsze zmarszczki z oblicza 159-ki

Alfa Romeo 159 po raz pierwszy ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego w Genewie w 2005 roku. Zastąpienie uznanej 156-ki, nagrodzonej tytułem Samochodu Roku 1998, okazało się jednak niełatwym zadaniem. Powód? Klientów zawiodła m.in. nieatrakcyjna oferta silników benzynowych w momencie premiery oraz nadwaga, która odbierała Alfie zwinność prowadzenia.

Żeby utrzymać zainteresowanie klientów, koncern Fiata sukcesywnie przeprowadza zmiany modelu. Pierwsze z nich wdrożono na początku 2008 roku. Masa 159-ki spadła wtedy o 45 kilogramów, zmieniły się nastawy zawieszenia, a także obsługa pokładowej elektroniki oraz wykończenie deski rozdzielczej. W zeszłym roku do palety silników dołączyła 1,75-litrowa turbobenzyna o mocy 200 koni oraz 2-litrowy turbodiesel o mocy 170 koni (więcej tutaj).

W nowy sezon 159-ka wjeżdża z subtelnie odświeżoną listą dodatków. Biżuteria w postaci nowych wzorów alufelg, okładzin deski rozdzielczej i tapicerki dostępna będzie w czterech pakietach wyposażenia: Comfort, Sport Pack, Comfort Plus Pack i TI Plus Pack. Niepowtarzalna linia nadwozia - wspólne dzieło Giorgetto Giugiaro i Centro Stile Alfa Romeo - na szczęście pozostała nietknięta.

Alfa Romeo 159 pozostanie w sprzedaży do 2012 roku, kiedy zastąpi ją Giulia. Nowy model trafi do sprzedaży po obydwu stronach Atlantyku.

Marcin Sobolewski

312 razy Alfa Romeo - wielki zlot w Wielkiej Brytanii - ZOBACZ TUTAJ

Policja stawia na Alfę Romeo 159 - nowe radiowozy - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Więcej o: