LRX będzie przednionapędowy

Przełom wieków to upadek motoryzacyjnych świętości. Porsche zrobiło SUV-a z dieslem, Aston Martin sprzedaje zmodyfikowane Toyoty, a Land Rover zapowiedział pierwszy w swojej historii model z przednim napędem
Przednionapędowy LRX Nowy Land Rover będzie miał napęd na przednią oś. Przełom wieków to upadek motoryzacyjnych świętości. Land Rover zapowiedział pierwszy w swojej historii model z przednim napędem. Przełom wieków to upadek motoryzacyjnych świętości. Porsche zrobiło SUV-a z dieslem, Aston Martin sprzedaje zmodyfikowane Toyoty, a Land Rover zapowiedział pierwszy w swojej historii model z przednim napędem. Prototyp LRX został pokazany po raz pierwszy w grudniu 2007 roku. Z jednej strony miał być zapowiedzią modelu, który pomoże firmie obniżyć średnią emisję CO2, z drugiej uzupełnić ofertę o niewielkiego i coraz bardziej popularnego w Europie crossovera. Co jeszcze wiemy o nadchodzącym LRX-ie? Wiemy, że będzie pierwszym modelem tej firmy oferowanym z przednim napędem. Ta decyzja była spowodowana chęcią osiągnięcia dwóch celów. Pierwszy to zaoferowanie klientom konkurencyjnego produktu, a crossovery innych firm sprzedają się głównie w wersjach z napędem na jedną oś. Drugi to osiągnięcie możliwie jak najniższej emisji CO2. Land Rover twierdzi, że najoszczędniejsze wersje LRX-a będą emitować nie więcej, niż 130 g/km. Rzecz jasna wersja 4x4 także będzie dostępna, ale za dopłatą. Land Rover ogłosił, że nowy kompaktowy Range Rover będzie dostępny w wersji z napędem na jedną oś. - To dobra wiadomość dla firmy i dla naszych klientów. Opcja 4x2 to jedyny sposób aby uczynić nasze auta wydajniejszymi. Będziemy nadal tworzyć najlepsze na świecie samochody terenowe dla tych, którzy potrzebują napędu 4x4, ale teraz będziemy mieli alternatywę dla tych, którzy takiego napędu nie potrzebują - powiedział Phil Popham, dyrektor Land Rovera Koncept LRX został zaprezentowany pod marką Land Rover. Oficjalna premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. Pierwsze egzemplarze auta trafią do salonów na początku 2011 r. W późniejszym okresie LRX będzie oferowany także z napędem hybrydowym łączącym silnik diesla z elektrycznym. Debiut tej technologii planowany jest na rok 2013.

Prototyp LRX został pokazany po raz pierwszy w grudniu 2007 roku. Z jednej strony miał być zapowiedzią modelu, który pomoże firmie obniżyć średnią emisję CO2, z drugiej uzupełnić ofertę o niewielkiego i coraz bardziej popularnego w Europie crossovera.

Zawsze przy entuzjastycznie przyjętym prototypie pozostaje ta niepewność ile z tego zostanie w ostatecznej, okrojonej gustem zarządu i budżetem firmy wersji. Zarówno zdjęcia szpiegowskie (zobacz tutaj) oryginalnie zamaskowanego LRX-a, jak i oficjalne zdjęcie wersji produkcyjnej (zobacz tutaj) pokazują, że gust zarządu Land Rovera jest dobry, a budżet całkiem stabilny. Inaczej mówiąc wygląda na to że do salonów trafi samochód, którego stylistyka nadal będzie bardzo atrakcyjna.

Co jeszcze wiemy o nadchodzącym LRX-ie? Wiemy, że będzie pierwszym modelem tej firmy oferowanym z przednim napędem. Ta decyzja była spowodowana chęcią osiągnięcia dwóch celów. Pierwszy to zaoferowanie klientom konkurencyjnego produktu, a crossovery innych firm sprzedają się głównie w wersjach z napędem na jedną oś. Drugi to osiągnięcie możliwie jak najniższej emisji CO2. Land Rover twierdzi, że najoszczędniejsze wersje LRX-a będą emitować nie więcej, niż 130 g/km. Rzecz jasna wersja 4x4 także będzie dostępna, ale za dopłatą.

Land Rover ogłosił, że nowy kompaktowy Range Rover będzie dostępny w wersji z napędem na jedną oś. To dobra wiadomość dla firmy i dla naszych klientów. Opcja 4x2 to jedyny sposób aby uczynić nasze auta wydajniejszymi. Będziemy nadal tworzyć najlepsze na świecie samochody terenowe dla tych, którzy potrzebują napędu 4x4, ale teraz będziemy mieli alternatywę dla tych, którzy takiego napędu nie potrzebują - powiedział Phil Popham, dyrektor Land Rovera

Koncept LRX został zaprezentowany pod marką Land Rover. Zdjęcie wersji produkcyjnej ujawniło napis Range Rover na masce i to pod tą marką wejdzie do produkcji seryjnej.

Oficjalna premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. Pierwsze egzemplarze produkowanego w Halewood auta trafią do salonów na początku 2011 r. W późniejszym okresie LRX będzie oferowany także z napędem hybrydowym łączącym silnik diesla z elektrycznym. Debiut tej technologii planowany jest na rok 2013.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Range Rover Sport dla ekologów - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o: