Geely zapewnia, że IG (Inteligent Geely) będzie znacznie lepiej wykonany niż jego główny rywal - Nano. Nowy chiński mikrus mierzy 317 cm długości i ma rozstaw osi równy 2,1 metra. Można zatem oczekiwać, że - podobnie jak w zbliżonej wymiarami Toyocie IQ - dorosłe osoby wygodnie podróżować będą wyłącznie na przednich fotelach.
W pierwszej kolejności na rynek trafić ma wersja wyposażona w silnik spalinowy. Przednie koła będzie napędzać benzynowiec o pojemności jednego litra, mocy 70 koni i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm, połączony z bezstopniową przekładnią CVT. Producent rozważa też wprowadzenie w przyszłości odmiany ładowanej z gniazdka. Zestaw litowo-jonowych akumulatorów zasilających 80-konny silnik elektryczny (180 Nm) miałby pozwalać na pokonanie dystansu około 150 km.
Najmocniejszą bronią przeciwko Nano będzie jednak cena. Dziennikarze z brytyjskiego Autocara zdradzają, że GI kosztować ma pomiędzy 1500 a 2000 funtów. Za najtańszą wersję Taty trzeba obecnie zapłacić co najmniej 500 funtów więcej.
Już teraz Geely sprzedaje swoje auta w Rosji oraz na niektórych krajach Europy Wschodniej. Przed zaplanowanym na 2012 rok debiutem produkcyjnej wersji modelu IG, firma zamierza zawitać na kolejne rynki Starego Kontynentu.
ZOBACZ TAKŻE: