Chińczycy szykują auto tańsze od Nano

Firma Geely chce odebrać Tacie tytuł producenta najtańszego auta na świecie. Jak donosi brytyjski Autocar, budżetowy pojazd z Chin powstanie na bazie zaprezentowanego niedawno, koncepcyjnego modelu IG
Auto tańsze od Nano Budżetowy pojazd z Chin powstanie na bazie zaprezentowanego niedawno koncepcyjnego modelu IG "Autocar": Chińska Geely pracuje nad tanim autem. Pojazd ma kosztować 1,5-2 tys. funtów, podczas gdy najtańszy model konkurencyjnej Taty jest 0,5 tys. droższy Chińska firma Geely zapewnia, że IG (Inteligent Geely) będzie znacznie lepiej wykonany niż jego główny rywal - Nano, produkowany przez indyjską Tatę. Nowy chiński mikrus mierzy 317 cm długości i ma rozstaw osi równy 2,1 metra. Można zatem oczekiwać, że - podobnie jak w zbliżonej wymiarami Toyocie IQ - dorosłe osoby wygodnie podróżować będą wyłącznie na przednich fotelach. W pierwszej kolejności na rynek trafić ma wersja wyposażona w silnik spalinowy. Przednie koła będzie napędzać benzynowiec o pojemności jednego litra, mocy 70 koni i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm, połączony z bezstopniową przekładnią CVT. Producent rozważa też wprowadzenie w przyszłości odmiany ładowanej z gniazdka. Zestaw litowo-jonowych akumulatorów zasilających 80-konny silnik elektryczny (180 Nm) miałby pozwalać na pokonanie dystansu około 150 km. Najmocniejszą bronią przeciwko Nano będzie jednak cena. Dziennikarze z brytyjskiego "Autocara" zdradzają, że GI kosztować ma pomiędzy 1500 a 2000 funtów. Za najtańszą wersję Taty trzeba obecnie zapłacić co najmniej 500 funtów więcej. Już teraz Geely sprzedaje swoje auta w Rosji oraz w niektórych krajach Europy Wschodniej. Przed zaplanowanym na 2012 rok debiutem produkcyjnej wersji modelu IG firma zamierza zawitać na kolejne rynki Starego Kontynentu.

Geely zapewnia, że IG (Inteligent Geely) będzie znacznie lepiej wykonany niż jego główny rywal - Nano. Nowy chiński mikrus mierzy 317 cm długości i ma rozstaw osi równy 2,1 metra. Można zatem oczekiwać, że - podobnie jak w zbliżonej wymiarami Toyocie IQ - dorosłe osoby wygodnie podróżować będą wyłącznie na przednich fotelach.

W pierwszej kolejności na rynek trafić ma wersja wyposażona w silnik spalinowy. Przednie koła będzie napędzać benzynowiec o pojemności jednego litra, mocy 70 koni i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm, połączony z bezstopniową przekładnią CVT. Producent rozważa też wprowadzenie w przyszłości odmiany ładowanej z gniazdka. Zestaw litowo-jonowych akumulatorów zasilających 80-konny silnik elektryczny (180 Nm) miałby pozwalać na pokonanie dystansu około 150 km.

Najmocniejszą bronią przeciwko Nano będzie jednak cena. Dziennikarze z brytyjskiego Autocara zdradzają, że GI kosztować ma pomiędzy 1500 a 2000 funtów. Za najtańszą wersję Taty trzeba obecnie zapłacić co najmniej 500 funtów więcej.

Już teraz Geely sprzedaje swoje auta w Rosji oraz na niektórych krajach Europy Wschodniej. Przed zaplanowanym na 2012 rok debiutem produkcyjnej wersji modelu IG, firma zamierza zawitać na kolejne rynki Starego Kontynentu.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Bo liczy się jakość - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o: