50 specjalnych Viperów na pożegnanie

Latem tego roku z fabryki wyjedzie pożegnalna seria 50 egzemplarzy Vipera SRT10, nazwana "Final Edition"

Dodge w ostatnim roku produkcji Vipera serwuje klientom coraz to nowe wersje specjalne. Po SRT10 ACR-X (więcej tutaj) przyszedł czas na pożegnalną serię Final Edition.

Viper SRT10 Final Edition dostępny będzie w wersji coupe, kabriolet i ACR (odpowiednio: 20, 18 i 12 sztuk). Każdy egzemplarz otrzyma grafitowy lakier, czarny pas z czerwoną krawędzią, biegnący przez maskę i tylną klapę, oraz przyciemniane szyby. Nie zabraknie oczywiście emblematów, podkreślających wyjątkowość modelu.

W kabinie pojawi się tapicerka z czerwonymi przeszyciami, zegary z akcentami w tym samym kolorze i kilka innych błyskotek.

Pod maskę pożegnalnego Vipera trafi 8,4-litrowy silnik V10 o mocy 600 koni. Na razie nie ujawniono ceny auta.

Jak narodził się Viper?

Prototyp Dodge'a Vipera zadebiutował na salonie samochodowym w Detroit w 1989 roku. Miał zbadać reakcje klientów na bezkompromisowy samochód sportowy. Te przeszły najśmielsze oczekiwania Chryslera i już w maju 1990 roku ogłoszono, że samochód trafi do niskoseryjnej produkcji.

Po miesiącach testów i poprawek - w 1992 roku - pierwszy Viper zjechał z taśmy montażowej zakładu New Mack Assembly. W 1995 roku produkcję przeniesiono do Connor Avenue Assembly, a w 2001 roku rozpoczęto tam również montaż potężnego silnika V10 (wcześniej składano go w Mound Road Engine).

W 2008 roku na rynku zadebiutowała czwarta generacja Dodge'a Vipera SRT10. Jego tylne koła napędza 10-cylindrowa V-ka o pojemności 8,4 litra i mocy 600 koni, osiągająca 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza "setka" ląduje na szybkościomierzu w 3,8 s, a jego wskazówka kończy swój bieg na 305 km/h. 400 m ze startu zatrzymanego Viper pokonuje w niewiele ponad 12 sekund.

Zobacz żółtego Vipera ekipy Moto.pl na Rage Race 2009.

Marcin Sobolewski

Viper made in Poland? - ZOBACZ TUTAJ

Osiem Viperów na godzinę - GALERIA

Samochody: Dodge Viper - ogłoszenia

Więcej o: