Aby Focus wziął udział w wyścigu, studenci z Team FH Köln Motorsport zamontowali w nim klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele Recaro z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa i system przeciwpożarowy. Na pokładzie zagościło również sportowe zawieszenie KW, nowy wydech, wzmocnione hamulce TRW, bezpieczny zbiornik paliwa i hydrauliczny podnośnik car jack.
Serce najmocniejszego Focusa to 5-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra, legitymujący się mocą 305 koni przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 440 Nm dostępny jest w zakresie 2300-4500 obr./min. Przednionapędowe auto osiąga setkę w 5,9 s i kończy przyspieszanie przy prędkości 263 km/h. O lepsze prowadzenie dba specjalne zawieszenie RevoKnuckle (oś skrętu koła przesunięto na zewnątrz względem osi pracy amortyzatora).
Jak podkreśla Ford , zajęcia to szansa dla młodych inżynierów. Najlepsi z nich w przyszłości mogą liczyć na pracę w koncernie.