200 koni pod maską Citroëna DS3
O ile pewna część zwolenników MINI jest w stanie przejść na stronę Citroëna kuszona oryginalnym wyglądem i wyjątkowo bogatą ofertą personalizacji, to szukający mocniejszych wrażeń wciąż wybiorą raczej Coopera S albo MINI spod szyldu JCW. Pokazana właśnie francuska "erka" może sprawić, iż będą zmuszeni zrewidować swój wybór.
Do niecodziennego wyglądu DS3 zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Konfiguratory z oficjalnych stron producenta pozwalają "zbudować" egzemplarze naprawdę niezwykłe. A mimo to stylistom udało się stworzyć auto, które wygląda wyjątkowo świeżo - po części za sprawą detali oraz dachu pokrytych nowym, soczyście pomarańczowym lakierem. Najbardziej DS3 Racing wyróżnia się jednak dzięki agresywnemu pakietowi aerodynamicznemu, elementom nadwozia wykonanym z włókna węglowego oraz przykuwającym wzrok, 18-calowym felgom aluminiowym. Również sportowe fotele, jaskrawe wykończenie deski rozdzielczej, aluminiowe pedały oraz karbonowe wstawki w kabinie pasażerskiej nie pozwalają zapomnieć, że mamy do czynienia z usportowioną wersją.
W tworzeniu auta pomagali inżynierowie odpowiedzialni za budowę rajdowej wersji DS3. Dlatego też francuska "erka" to nie tylko nieco podrasowany wygląd. Pod maską pracuje turbodoładowane 1.6 THP, które dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej silnika, ingerencji w pracę turbosprężarki oraz zmianie układu wydechowego rozwija moc 200 KM oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na tym jednak nie koniec. Auto posiada sportowe, obniżone o 15 mm zawieszenie, a koła rozstawione są o 30 mm szerzej niż w "cywilnej" odmianie. Z przodu pojawiły się skuteczniejsze, czterotłoczkowe zaciski, a na obie osie trafiły nawiercane tarcze hamulcowe. Inżynierowie zmodyfikowali również - pod kątem bardziej dynamicznej jazdy - działanie systemu ESP oraz układu kierowniczego.
Ci, którzy chcieliby stać się właścicielami bardziej drapieżnej odmiany modelu DS3, powinni jak najszybciej zgłosić się do najbliższego punktu dilerskiego Citroëna. A to dlatego, że francuski producent zamierza zbudować zaledwie 1000 sztuk gorącego malucha.
Zień ambasadorem DS3 - ZOBACZ TUTAJ
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Dacia Bigster - w gamie pojawi się większy brat Dustera
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Cztery sposoby na zamarzniętą szybę. Jednym jest skrobanie, przed innym was ostrzegamy
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
- Porsche Boxster ma już ćwierć wieku. Z tej okazji powstała specjalna wersja roadstera [WIDEO]
- Skoda w awangardzie grupy Volkswagena. Elektryczny Enyaq iV jest pierwszym takim SUV-em w Europie
- Robert Kubica został ambasadorem Alfy Romeo w Polsce. Marka daje teraz 5 lat gwarancji
- W takiej cenie Toyoty jeszcze nie było. Rata miesięczna wyjątkowo niska
Forum
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (19)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (91)
- Kolejny wypadek. (59)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (17)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)
- OT/Staram się jak mogę... (36)
- To nie ja waga nagral, tylko jakis maruda, ale... (9)