200 koni pod maską Citroëna DS3
O ile pewna część zwolenników MINI jest w stanie przejść na stronę Citroëna kuszona oryginalnym wyglądem i wyjątkowo bogatą ofertą personalizacji, to szukający mocniejszych wrażeń wciąż wybiorą raczej Coopera S albo MINI spod szyldu JCW. Pokazana właśnie francuska "erka" może sprawić, iż będą zmuszeni zrewidować swój wybór.
Do niecodziennego wyglądu DS3 zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Konfiguratory z oficjalnych stron producenta pozwalają "zbudować" egzemplarze naprawdę niezwykłe. A mimo to stylistom udało się stworzyć auto, które wygląda wyjątkowo świeżo - po części za sprawą detali oraz dachu pokrytych nowym, soczyście pomarańczowym lakierem. Najbardziej DS3 Racing wyróżnia się jednak dzięki agresywnemu pakietowi aerodynamicznemu, elementom nadwozia wykonanym z włókna węglowego oraz przykuwającym wzrok, 18-calowym felgom aluminiowym. Również sportowe fotele, jaskrawe wykończenie deski rozdzielczej, aluminiowe pedały oraz karbonowe wstawki w kabinie pasażerskiej nie pozwalają zapomnieć, że mamy do czynienia z usportowioną wersją.
W tworzeniu auta pomagali inżynierowie odpowiedzialni za budowę rajdowej wersji DS3. Dlatego też francuska "erka" to nie tylko nieco podrasowany wygląd. Pod maską pracuje turbodoładowane 1.6 THP, które dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej silnika, ingerencji w pracę turbosprężarki oraz zmianie układu wydechowego rozwija moc 200 KM oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na tym jednak nie koniec. Auto posiada sportowe, obniżone o 15 mm zawieszenie, a koła rozstawione są o 30 mm szerzej niż w "cywilnej" odmianie. Z przodu pojawiły się skuteczniejsze, czterotłoczkowe zaciski, a na obie osie trafiły nawiercane tarcze hamulcowe. Inżynierowie zmodyfikowali również - pod kątem bardziej dynamicznej jazdy - działanie systemu ESP oraz układu kierowniczego.
Ci, którzy chcieliby stać się właścicielami bardziej drapieżnej odmiany modelu DS3, powinni jak najszybciej zgłosić się do najbliższego punktu dilerskiego Citroëna. A to dlatego, że francuski producent zamierza zbudować zaledwie 1000 sztuk gorącego malucha.
Zień ambasadorem DS3 - ZOBACZ TUTAJ
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Drift pod marketem i kulig za autem, czyli zimowe zabawy karane wysokim mandatem
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Skoda w awangardzie grupy Volkswagena. Elektryczny Enyaq iV jest pierwszym takim SUV-em w Europie
- Opinie Moto.pl: Mercedes-AMG GLB 35 - wreszcie SUV, który ma coś wspólnego ze sportem
- Partnerzy w każdym biznesie. Na co stać użytkowe Mercedesy?
- Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
- Dacia Sandero - ceny w Polsce. Od 40 900 zł, ale to cena wersji z symbolicznym wyposażeniem
- To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
Forum
- Pizdowatość drogowa. (31)
- Kuligi czas zacząć. (37)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (21)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (75)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (75)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)