Genewa 2010 | Volkswagen CrossPolo - witaj przygodo?

Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie obok usportowionego kuzyna ze znaczkiem GTI zadebiutuje także przełajowa wersja Polo

Po "zwykłym" Polo, wykazującej się wyjątkowo małym apetytem wersji BlueMotion oraz przedstawionym niedawno GTI to już czwarta odmiana małego Volkswagena. Auto łatwo rozpoznać po wykonanych z tworzywa, wysokich listwach bocznych na drzwiach oraz plastikowych rantach chroniących błotniki. Dłuższe wycieczki w nieznane ułatwiać mają relingi dachowe, zdolne przewieźć bagaż o wadze do 75 kg. Z zewnątrz CrossPolo wyróżnia się także zmodyfikowanymi zderzakami, lusterkami pokrytymi srebrnym lakierem oraz dwoma nowymi, dostępnymi wyłącznie w tej wersji kolorami nadwozia - pomarańczowym (Magma Orange) oraz beżowym (Beige Metallic). CrossPolo otrzymało również podwyższone o 15 mm zawieszenie oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.

CrossPolo może być napędzane jednym z sześciu silników. Wyposażony w system wtrysku common rail oraz filtr cząstek stałych turbodiesel ma pojemności 1,6 l i dostępny jest w trzech wariantach mocy: 75-, 90- i 105-konnej. Klienci mogą też wybierać spośród trzech jednostek benzynowych, wśród których znajdują się silniki 1.2 o mocy 70 KM,  85-konne 1.4 oraz turbodoładowane 1.2 o mocy 105 KM. Trzy z sześciu silników można zamówić z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG - taką samą, jaką zastosowano w Polo GTI.

Oficjalny debiut CrossPolo nastąpi w Genewie. Wtedy też zapewne poznamy ceny auta, które według nieoficjalnych informacji ma być o około 3 tys. euro droższe od "zwykłych" wersji niemieckiego malucha.

Bartosz Sińczuk 

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

 

Samochody: Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o: