Genewa 2010 | Nowy Nissan Patrol - w oparach luksusu

Abu Dhabi wydaje się być idealnym miejscem na prezentację nowej odsłony Patrola. Ociekająca luksusem potężna terenówka ma pomóc Nissanowi odebrać klientów uwielbianemu na Bliskim Wschodzie Land Cruiserowi
Nowy Nissan Patrol W oparach luksusu... Nowa, siódma odsłona Nissana Patrola posiada powietrzne kurtyny zapobiegające nagrzewaniu się wnętrza auta. Abu Dhabi wydaje się być idealnym miejscem na prezentację nowej odsłony Patrola. Ociekająca luksusem potężna terenówka ma pomóc Nissanowi odebrać klientów uwielbianemu na Bliskim Wschodzie Land Cruiserowi. Za ostateczny wygląd nadwozia auta odpowiada niejaki Taiji Toyota. Sylwetka auta jest stylistycznym rozwinięciem koncepcyjnego Terranaut, zaprezentowanego w 2007 r. podczas targów w Genewie. Siódma odsłona Patrola powstała nowej, większej platformie. Dzięki temu, podróżujący na tylnej kanapie mają teraz aż o 10 cm więcej miejsca na nogi niż w poprzedniku. Jak wynika ze zdjęć, również pasażerowie trzeciego rzędu mogą się rozsiąść całkiem wygodnie. Panujący w Patrolu wszechobecny przepych ma sprawić, że z auta nie będzie się chciało wysiadać. Niezmierzone połacie wysokogatunkowej skóry, wykonane z drewna elementy deski rozdzielczej oraz detale z polerowanego aluminium zadowolić mają nawet największych estetów. Do tego nowy system multimedialny oraz nowość - powietrzne kurtyny, dodatkowo zapobiegające nagrzewaniu się wnętrza auta. Jednym z atutów topowej terenówki Nissana był zawsze świetny układ napędu na cztery koła. Czy ta luksusowa forteca da sobie radę w terenie równie dobrze, jak jej poprzednicy? Przedstawiciele japońskiej firmy zapewniają, że tak. Auto wyposażone jest bowiem w sprawdzony system ALLMODE 4x4. Za pomocą umieszczonego na konsoli centralnej pokrętła kierowca może wybrać jeden z czterech predefiniowanych trybów jego pracy, odpowiednich do poruszania się po śniegu, asfalcie, piasku lub skałach. Nowością jest system HMBC (Hydraulic Body Motion Control), niwelujący przechyły nadwozia występujące podczas jazdy w zakrętach oraz podczas zmiany pasów ruchu. Auto otrzymało też potężniejsze serce. Dzięki nowemu V8 o pojemności 5,6 (zamiast 4,6) litra, mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 560 Nm, Partol ma być najmocniejszym autem w swoim segmencie.

Za ostateczny wygląd nadwozia auta odpowiada niejaki Taiji Toyota. Sylwetka auta jest stylistycznym rozwinięciem koncepcyjnego Terranaut, zaprezentowanego w 2007 r. podczas targów w Genewie. Siódma odsłona Patrola powstała nowej, większej platformie. Dzięki temu, podróżujący na tylnej kanapie mają teraz aż o 10 cm więcej miejsca na nogi niż w poprzedniku. Jak wynika ze zdjęć, również pasażerowie trzeciego rzędu mogą się rozsiąść całkiem wygodnie.

Panujący w Patrolu wszechobecny przepych ma sprawić, że z auta nie będzie się chciało wysiadać. Niezmierzone połacie wysokogatunkowej skóry, wykonane z drewna elementy deski rozdzielczej oraz detale z polerowanego aluminium zadowolić mają nawet największych estetów. Do tego nowy system multimedialny oraz nowość - powietrzne kurtyny, dodatkowo zapobiegające nagrzewaniu się wnętrza auta.

Jednym z atutów topowej terenówki Nissana był zawsze świetny układ napędu na cztery koła. Czy ta luksusowa forteca da sobie radę w terenie równie dobrze, jak jej poprzednicy? Przedstawiciele japońskiej firmy zapewniają, że tak. Auto wyposażone jest bowiem w sprawdzony system ALLMODE 4x4. Za pomocą umieszczonego na konsoli centralnej pokrętła kierowca może wybrać jeden z czterech predefiniowanych trybów jego pracy, odpowiednich do poruszania się po śniegu, asfalcie, piasku lub skałach. Nowością jest system HMBC (Hydraulic Body Motion Control), niwelujący przechyły nadwozia występujące podczas jazdy w zakrętach oraz podczas zmiany pasów ruchu.

Auto otrzymało też potężniejsze serce. Dzięki nowemu V8 o pojemności 5,6 (zamiast 4,6) litra, mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 560 Nm, Partol ma być najmocniejszym autem w swoim segmencie. Silnik współpracuje z nowym, siedmiostopniowym automatem.

Najnowsza odsłona Patrola do wybranych salonów trafić ma w najbliższym czasie. Już wiadomo, że nowy rywal Land Cruisera w naszej części Europy trafi jedynie na rynek rosyjski.


Bartosz Sińczuk                                                                            Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

ZOBACZ TAKŻE:

To nie joke, to Nissan Juke - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Nissan Patrol - ogłoszenia

Więcej o: