Jakie było pierwsze spotkanie w nowym Jaguarem XJ? Auto zdecydowanie lepiej wygląda w rzeczywistości niż na zdjęciach. Kontrowersyjny tył, który wzbudzał tyle skrajnych emocji, podczas prezentacji w Warszawie już nie był tematem dyskusji.
Bardzo pozytywnie wypowiadano się o wnętrzu auta, które jest aż przesycone luksusem. Spore wrażenie robią również materiały wykończeniowe oraz rozbudowane systemy elektroniczne. W kwestii tych drugich uwagę zwracają zegary, które zamiast tradycyjnej formy wyświetlane są na 12-calowym monitorze oraz technologia Dual-View, która pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu na oglądanie zupełnie różnych obrazów na tym samym ekranie. Pasażer może na przykład oglądać telewizję lub film DVD, podczas gdy kierowca widzi mapę z trasą systemu nawigacyjnego.
Nowy XJ od samego początku będzie dostępny zarówno z krótkim, jak i długim rozstawem osi. Do wyboru są w trzy wersje silnikowe - turbodiesel oraz dwie jednostki benzynowe. Diesel ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów w układzie widlastym oraz dwie turbosprężarki. Moc 275 KM jest wystarczająca, by tą dużą limuzynę rozpędzić od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy. Wersja Luxury z tym silnikiem i krótkim rozstawem osi to wydatek 86 900 euro (średni kurs euro - 4,08 zł) daje to kwotę 354 552 zł. Odmiana z długim rozstawem osi wyceniona została na kwotę 98 600 euro, czyli 402 288 zł.
Benzynową jednostkę V8 o pojemności 5.0 l (385 KM), która zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy, wyceniono na 111 700 euro (455 736 zł). Odmiana z długim rozstawem osi wymaga dopłaty 4600 euro.
Topowy, 510-konny XJ Supersport to koszt 155 200 euro co daje 633 216 zł. Za tą cenę kierowca otrzymuje komfortową limuzynę o bardzo dobrych osiągach. Jaguar z tym silnikiem jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,9 s.
Marek Sworowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
Nowy Jaguar XJ - pierwszy film
Jaguar opuszcza Browns Lane - ZOBACZ TUTAJ