Flagowy statek Cadillaca

Koncepcyjny XTS lśni na stoisku Cadillaca w Detroit obok 556-konnego coupe CTS-V. W przyszłości zastąpi modele DTS i STS
Flagowy statek Cadillaca XTS zastąpi jednocześnie modele STS i DTS Koncepcyjny XTS lśni na stoisku Cadillaca w Detroit obok 556-konnego coupe CTS-V. W przyszłości zastąpi modele DTS i STS. Design XTS Platinum Concept wpisuje się w trend od kilku lat widoczny w każdym Cadillacu. Charakterystyczne, pionowe klosze lamp i ostre linie sprawiają, że nie można mu odmówić ani eleganckiej, ani dynamicznej nuty. Nie brak tu inspiracji koncepcyjnym Sixteen z 2003 roku, napędzanym 16-cylindrowym silnikiem o pojemności ponad 13 litrów. Projektanci zadbali, by każdy centymetr kabiny prototypu wykończono z dbałością właściwą dla klasy premium. Pośród mieszanki drewna i skóry nie zabrakło nowoczesnych dodatków - panel zegarów i ekran nawigacji podświetlają organiczne diody elektroluminescencyjne (OLED). XTS mierzy 5,17 m długości i dzieli płytę podłogową z najnowszym Buickiem LaCrosse. Pod maską kryje V-szóstkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,6 litra, połączona z motorem elektrycznym. Hybrydowy zespół generuje moc 350 koni i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i napędza wszystkie koła auta (Haldex). Zawiedzionym brakiem w ofercie klasycznej, widlastej "ósemki", pozostają słowa głównego menedżera Cadillaca, Bryana Nesbitta: Czy duża pojemność silnika to jedyny wyznacznik luksusu? Cadillac XTS zastąpi jednocześnie modele STS i DTS. Jego produkcyjnej wersji możemy spodziewać się pod koniec 2011 roku.

Design XTS Platinum Concept wpisuje się w trend od kilku lat widoczny w każdym Cadillacu. Charakterystyczne, pionowe klosze lamp i ostre linie sprawiają, że nie można mu odmówić ani eleganckiej, ani dynamicznej nuty. Nie brak tu inspiracji koncepcyjnym Sixteen z 2003 roku, napędzanym 16-cylindrowym silnikiem o pojemności ponad 13 litrów. Projektanci zadbali, by każdy centymetr kabiny prototypu wykończono z dbałością właściwą dla klasy premium. Pośród mieszanki drewna i skóry nie zabrakło nowoczesnych dodatków - panel zegarów i ekran nawigacji podświetlają organiczne diody elektroluminescencyjne (OLED).

XTS mierzy 5,17 m długości i dzieli płytę podłogową z najnowszym Buickiem LaCrosse. Pod maską kryje V-szóstkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,6 litra, połączona z motorem elektrycznym. Hybrydowy zespół generuje moc 350 koni i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i napędza wszystkie koła auta (Haldex). Zawiedzionym brakiem w ofercie klasycznej, widlastej "ósemki", pozostają słowa głównego menedżera Cadillaca, Bryana Nesbitta:

Czy duża pojemność silnika to jedyny wyznacznik luksusu?

Cadillac XTS zastąpi jednocześnie modele STS i DTS. Jego produkcyjnej wersji możemy spodziewać się pod koniec 2011 roku.

Marcin Sobolewski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Pierwszy Wagon Cadillaca - ZOBACZ TUTAJ

Poradnik - auto na zimę - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Cadillac CTS - ogłoszenia