Fiat Uno numer 3

Nowa generacja Uno na rynku pojawi się najprawdopodobniej już w przyszłym roku. Czy ma szanse na powtórzenie sukcesu pierwowzoru?

Konstrukcja Uno doceniono tuż po debiucie. Przypomnijmy, że samochód ten w 1984 roku otrzymał prestiżowy tytuł Car of the Year . W 1995 roku zastąpiono go jednak modelem Punto.

Z pewnością duży udział w sukcesie Uno miało biuro projektowe Ital Design, gdzie główne skrzypce grał Giorgio Giugiaro. Okazuje się, że uniwersalna linia auta jest wykorzystywana z powodzeniem nawet dzisiaj. Uno nadal zjeżdża z taśmy produkcyjnej w Brazylii pod nazwą Mille. Również w Polsce auto cieszyło się sporym zainteresowaniem. Ostatnie "nasze" Uno wyjechało z fabryki w 2002 roku.

Jak widać, Fiat dotrzymuje słowa i poszerza ofertę miejskich aut. Można nawet zastanawiać się nad sensem niektórych modeli. Jest "pięćsetka", Panda, trzy wersje Punto (Punto Classic, Grande Punto , Punto Evo), a teraz dojdzie do nich jeszcze nowe Uno.

Premiera Fiata Uno ma jednak dla Włochów bardzo duże znaczenie. Za cel obrano zdobycie rozwijających się rynków. Przypomnijmy, że temu zadaniu nie podołało Palio, którego sprzedaż nie osiągnęła nawet połowy zakładanego wolumenu.

Fiat Uno I

Fiat Uno II

Fiat Mille

Marek Sworowski                                                                         Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Fiat Panda dla żądnych przygód - ZOBACZ TUTAJ

Zbudowany przez nas Fiat podbija świat

Samochody: Fiat Panda - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.