Ford GT Geiger HP 790 to wzmocniona wersja modelu GT. Kultowy Ford wymagał tradycyjnych metod tuningu. Co to oznacza? Przede wszystkim zmiany mechaniczne. Podwyższenie mocy seryjnego silnika uzyskano w tym wypadku dzięki zamontowaniu nowego, większego kompresora. Zamiast takiego o pojemności 2,3 l, pojawił się 4-litrowy gigant. Efektem tych zmian był niebagatelny wzrost mocy. Próby na hamowni wykazały 790 KM (863 Nm)! Nie obyło się bez kilku innych zmian w jednostce napędowej. Do najciekawszych z pewnością zaliczymy poważnie zmodyfikowany układ wydechowy, który zakończony jest teraz dwoma końcówkami o średnicy 110 mm. Przypomnijmy, że seryjny motor to 550 KM.
Zastanawiacie się pewnie jak ten dodatkowy zastrzyk mocy przełożył się na poprawę osiągów. Najlepiej zobrazują je wyniki przyspieszeń 0-100 km/h, 0-200 km/h, 0-300 km/h. Te odpowiednio wynoszą - 3,6 s.; 9,6 s.; 22,8 s.
Wskazówka prędkościomierza w równie szybkim tempie dociera do wartości maksymalnej, a mianowicie 360 km/h. Przy tak poważnych modyfikacjach, tuner zdecydował się również usprawnić niektóre elementy zawieszenia. Dla kierowców najbardziej odczuwalne będzie zamontowanie krótszych o 60 mm amortyzatorów, które wyposażono w szereg regulacji. Nie bez znaczenia dla komfortu pozostaje fakt zamontowanie nowego zestawu felg.
Marek Sworowski