VW Amarok zadebiutuje podczas Dakaru
Volkswagen Samochody Użytkowe jest partnerem organizatora rajdu Dakar, firmy A.S.O. (Amaury Sport Organisation). Dwadzieścia najnowszych pickupów Amarok zostanie wykorzystane do obsługi rajdu. Kolejnych 15 Amaroków posłuży jako samochody prasowe.
Cieszymy się, że możemy wykorzystać Amaroka jako samochód towarzyszący rajdowi, ponieważ Dakar wymaga najwyższej precyzji technicznej, niezawodności i wytrzymałości - zarówno od naszego Race Touarega, jak i od samochodów, które nie biorą bezpośrednio udziału w rywalizacji. Amarok jest dokładnie takim autem, jakiego potrzebuje nasza załoga - powiedział Kris Nissen, dyrektor Volkswagen Motorsport
Produkcja będzie się odbywać w zakładach Pacheco w Argentynie. Stąd pickupy ze znaczkiem VW na masce będą eksportowane do pozostałych krajów Ameryki Południowej, do Europy, Rosji, Afryki Południowej i Australii. Rozważana była produkcja w niemieckiej fabryce, ale przez wzgląd na kryzys i wysokie koszty produkcji w stosunku do niewielkiego zbytu na Starym Kontynencie na razie zrezygnowano z takich planów.
Volkswagen Amarok jest budowany w Argentynie, a Ameryka Południowa jest jednym z najważniejszych rynków zbytu tego samochodu, w związku z tym udział w Rajdzie Dakar jest dla nas absolutną koniecznością - uzupełnił Stephen Schaller, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe
Pierwsza publiczna prezentacja nastąpi właśnie podczas rajdu Dakar (1-15 stycznia 2010). Pierwszym rynkiem na który trafi Amarok będzie Argentyna, później sukcesywnie będzie wprowadzany na pozostałe rynki.
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
Powstaną dwa nowe odcinki Via Carpatia. Nowa S19 na Podkarpaciu
-
Tesla pozwala zajrzeć do gigafabryki w Szanghaju. "Produkcyjne piekło" to przeszłość [WIDEO]
-
Kto mieszka w Polsce, ten ze słupków się nie śmieje. Warszawski ZDM mówi o patologii
-
Polski maluch był ładniejszy. Ale ten jest elektryczny i kosztuje cztery wypłaty
- Książka "Crash historie" jest o tym co nas przeraża, ale nie potrafimy przestać tego robić
- Volkswagen planuje ID.3 cabrio. Czy elektryk bez dachu ma sens?
- Kosztowna naprawa elektrycznego Jaguara I-Pace. Dziura nie wiadomo skąd za 160 tys. zł
- Jechał 171 km/h w zabudowanym. Spieszył się do... aresztu domowego
- Opinie Moto.pl: Ford Kuga ST-Line. EcoBoost vs. EcoBlue. Dwa sposoby na SUV-a. Oba dobre
Forum
- Wreszcie jakaś optymistyczna wiadomość ? (29)
- OT Vogon - Włochy, pytanie (57)
- "OT", przykrość ? (19)
- Udupią kierowcę Seicento? (14)
- Engine, jak ty sie zalapales na Ameryke? (76)
- Jak się sprzedaje do komisu... (29)
- Młode dziunie w drogich brykach (151)
- Są tu fani 3 kółek albo kamperów? (25)
- Lexus LS 400 z 1996 roku (30)
- Śmierć za przekroczenie 50 km/h w zabudowanym? (209)