Outlander od 102 990 zł

Do salonów wjeżdża odświeżony SUV Mitsubishi. Na razie dostępny będzie z 2-litrowym dieslem, ale już niedługo do oferty dołączy mocniejszy wariant wysokoprężny i dwa silniki benzynowe

Outlander to kolejny po Colcie model Mitsubishi, któremu przeszczepiono znany z Lancera przód w stylu "jet fighter". Producent obiecuje jednak, że w aucie zmieniło się znacznie więcej niż tylko wyraz twarzy. Zapowiedzią liftingu był koncepcyjny Outlander GT Prototype, zaprezentowany wiosną na salonie samochodowym w Nowym Jorku.

Outlander drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2005 roku i do tej pory trafił do 330 tys. klientów na całym świecie, w tym do 130 tys. na Starym Kontynencie. We wrześniu 2007 roku produkcję wersji europejskiej przeniesiono z Japonii do Holandii. W Polsce model ten zyskał tytuł najpopularniejszego SUV'a, a w tym roku znalazł już blisko 2400 nabywców. Jesteśmy pierwszym europejskim krajem, w którym debiutuje odświeżona wersja Outlandera.

Agresywnie stylizowany przedni pas, przywodzący na myśl Galanta z końca lat 90., to nie jedyne zmiany w karoserii Outlandera. Auto otrzymało garść chromowanych dodatków, kierunkowskazy w technologii LED w lusterkach, nowe kolory lakieru i wzory felg aluminiowych. Dopracowano aerodynamikę nadwozia i jakość wykończenia kabiny. Na liście wyposażenia znajdziemy kilka nowości, m.in. biksenonowe reflektory z systemem doświeltania zakrętów i układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Opcjonalne audio Rockford Fosgate na większą moc, a elektroniczny stróż w postaci systemu kontroli stabilności ETACS - ulepszone oprogramowanie.

Mitsubishi chwali się, że Outlander po zmianach emituje o kilka procent mniej dwutlenku węgla. Zupełna nowość to 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 147 koni, dostępny w wariancie z napędem na koła przednie i w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym automatem CVT. Większy motor 2.4 o mocy 170 koni występuje tylko z napędem na wszystkie koła i podobnie jak wersję 2.0, można połączyć go z 5-biegową przekładnią ręczną lub 6-biegowym automatem CVT. Oferta wersji ze 156-konnym dieslem o pojemności 2,2 litra wzbogaci się o opcjonalną dwusprzęgłową skrzynię TC-SST. W standardzie model ten ma ręczną skrzynię o 6 przełożeniach i napęd na cztery koła.

Wszystkie wymienione wyżej motory zadebiutują pod maską Outlandera w pierwszym kwartale 2010 roku. Na razie SUV Mitsubishi dostępny jest z 2-litrowym turbodieslem o mocy 140 koni, 6-biegową skrzynią manualną i z napędem na obie osie. Najtańszy Outlander Invite to wydatek 102 990 zł. Za 112 990 złotych wyjedziemy z salonu bogatszą wersją Intense, a jeszcze lepiej wyposażony Intense+ z siedmioma miejsca wymaga dopłaty kolejnych 7 tysięcy złotych. Topowy Outlander Instyle kosztuje 130 900 zł. Dwa ostatnie warianty występują w wersji z homologacją ciężarową.

Marcin Sobolewski

Mitsubishi i-MIEV - pierwsza jazda