Sportowiec prosto z Malezji

Mimo, iż istnieje już od ponad 20 lat, w Europie firma Bufori jest raczej mało znana. Sytuację tę zmienić może premiera jej najnowszego, sportowego modelu
Sportowiec z Malezji Premiera najnowszego sportowego modelu Bufori Mimo, iż istnieje już od ponad 20 lat, w Europie malezyjska firma Bufori jest raczej mało znana. Sytuację tę zmienić może premiera jej najnowszego, sportowego modelu Mimo, iż istnieje już od ponad 20 lat, w Europie firma Bufori jest raczej mało znana. Sytuację tę zmienić może premiera jej najnowszego, sportowego modelu. Założycielami Bufori Motor Car Company (BMCC) są trzej bracia: Gerry, Anthony i George Khouri. Na początku (od 1986 r.) siedziba firmy mieściła się w australijskim Sydney, ale od 1994 r. poszczególne jej oddziały stopniowo migrowały do Kuala Lumpur w Malezji. Do tej pory firma zajmowała się produkcją samochodów stylistycznie nawiązujących do klasycznych aut z lat trzydziestych. Bufori CS (Compact Sport) jest pierwszym modelem o współczesnej stylistyce. Czy bardzo pociągającej? Rzecz gustu. Wyrokować jest o tyle trudno, że producent postanowił udostępnić pojedyncze "rendery", zamiast zdjęć rzeczywistego egzemplarza. Ostatecznej oceny nie ułatwia też brak informacji na temat ceny auta. Wiadomo natomiast, że zamocowane na przestrzennej ramie nadwozie wykonane jest z włókna węglowego oraz kevlaru, a pod maską pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów. Prace nad autem trwały dwa lata. Do produkcji trafić ma w przyszłym roku. Zanim jednak do tego dojdzie, zadebiutuje wyścigowa wersja modelu CS oznaczona symbolami BMS R1. Już w tym tygodniu dwa jej egzemplarze wystartują w 56. edycji Grand Prix Makau.

Założycielami Bufori Motor Car Company (BMCC) są trzej bracia: Gerry, Anthony i George Khouri. Na początku (od 1986 r.) siedziba firmy mieściła się w australijskim Sydney, ale od 1994 r. poszczególne jej oddziały stopniowo migrowały do Kuala Lumpur w Malezji. Do tej pory firma zajmowała się produkcją samochodów stylistycznie nawiązujących do klasycznych aut z lat trzydziestych. Bufori CS (Compact Sport) jest pierwszym modelem o współczesnej stylistyce. Czy bardzo pociągającej? Rzecz gustu. Wyrokować jest o tyle trudno, że producent postanowił udostępnić pojedyncze "rendery", zamiast zdjęć rzeczywistego egzemplarza. Ostatecznej oceny nie ułatwia też brak informacji na temat ceny auta. Wiadomo natomiast, że zamocowane na przestrzennej ramie nadwozie wykonane jest z włókna węglowego oraz kevlaru, a pod maską pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów.

Prace nad autem trwały dwa lata. Do produkcji trafić ma w przyszłym roku. Zanim jednak do tego dojdzie, zadebiutuje wyścigowa wersja modelu CS oznaczona symbolami BMS R1. Już w tym tygodniu dwa jej egzemplarze wystartują w 56. edycji Grand Prix Makau.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Batman jeździłby Spadą - ZOBACZ TUTAJ

BMW Vision EfficientDynamics

Samochody: Morgan Aero - ogłoszenia