Serwis przede wszystkim

W jaki sposób dealerzy i producenci samochodów planują poprawić wyniki finansowe w sytuacji małego popytu na nowe auta? Na przykład zwiększając dochody z serwisu

Jak informuje Instytut Samar, w zależności od marki proporcje z przychodów z salonu, serwisu mechanicznego (razem ze sprzedażą części zamiennych) i serwisu blacharskiego (również z częściami) wahają się pomiędzy 80:10:10 do 60:20:20. Natomiast jeśli chodzi o przychód z poszczególnych działalności, sytuacja wygląda już z goła inaczej. W tym przypadku stosunek może wynosić 33:33:33, a nawet 20:40:40.

Jak w rozmowie z Samarem przyznaje dyrektor ds. posprzedażnych grupy PGD Mirosław Cichy:

Kluczowe znaczenie dla stabilności przychodów i zyskowności dealerstwa mają marże generowane przez serwisy mechaniczne i blacharsko-lakiernicze.

Szczególnie teraz, kiedy dealerzy sprzedają mniej aut niż zakładali, albo znaczna ich część trafia za granicę firmy prześcigają się w pomysłach na zwiększenie przychodów z serwisów. Ford na przykład, lada dzień ogłosić ma nową ofertę programu gwarancyjnego przeznaczonego dla aut do 10 lat lub 200 tys. km przebiegu. Właściciel Forda będzie mógł z niego skorzystać pod warunkiem regularnych przeglądów w ASO. Gwarancja objąć ma, m.in.: silnik z wybranymi elementami osprzętu, układem przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów z wyłączeniem elementów typowo eksploatacyjnych.

Również marki Premium stawiają na dedykowane programy serwisowe.

W obliczu niższej od oczekiwanej sprzedaży nowych aut, serwis to obecnie najbardziej dochodowa część salonu. Pracujemy obecnie nad autorskim programem lojalnościowym, który objąć ma auta w wieku 6-8 lat oraz młodsze, po gwarancji, w tym sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych. - powiedział Samarowi Tomasz Zakrzewski, V-ce Prezes Zarządu Lexus Warszawa-Wola.

Dyrektor Centrum Infiniti , Grzegorz Szczypior także przyznaje, że sprowadzone z USA auta to atrakcyjna część rynku.

Z uwagi na bezawaryjność samochodów tego segmentu, nasz serwis świeciłby pustkami, gdyby nie duży park aut sprowadzonych w imporcie indywidualnym.

Kluczem do sukcesu przedsięwzięcia i przyciągnięcia nowych klientów jest jednak zaoferowanie usług w konkurencyjnych cenach. Aż chce się dopowiedzieć, że także "jakość świadczonych usług". Szczególnie w przypadku ASO niektórych marek.

Bartosz Sińczuk Źródło: Samar

ZOBACZ TAKŻE:

1000 x Tata - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Tata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA