Debiut roku

Honda w końcu zdecydowała się oficjalnie zaprezentować długo wyczekiwany model VFR 1200F.

Motocykl , podobnie jak jego młodszy brat (VFR 800) będzie wyposażony w silnik V4 jednak o znacznie powiększonej pojemności (1237 cm3). Urosła również maksymalna moc silnika. Finalnie Honda może pochwalić się wartością 172 KM, przy 10 000 obr./min.

Pod względem wyglądu nowy model tylko w małym stopniu nawiązuje do obecnie dostępnej VFR 800. Osobiście odnoszę nieodparte wrażenie, że w Hondzie przy projektowaniu nowej VFR-ki mocno wpatrzyli się w stylistykę motocykli BMW. W dużej mierze spowodowane jest to logiem marki w okrągłym znaczku, co tym bardziej przywołuje na myśl niemieckiego producenta.

Największą nowością towarzyszącą premierze tego modelu będzie dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Dzieło japońskich inżynierów najprawdopodobniej jednak nie trafi do produkcji równolegle z debiutem VFR 1200. DCT (Dual Clutch Transmission) możemy się spodziewać najprawdopodobniej w połowie przyszłego roku.

Zasadę działania oraz zalety tego DCT możemy zobaczyć na oficjalnym filmie.

Marek Sworowski

KTM - pomarańczowe sado-maso - ZOBACZ WIĘCEJ

Motocykle: Honda VFR - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.