Motocykl , podobnie jak jego młodszy brat (VFR 800) będzie wyposażony w silnik V4 jednak o znacznie powiększonej pojemności (1237 cm3). Urosła również maksymalna moc silnika. Finalnie Honda może pochwalić się wartością 172 KM, przy 10 000 obr./min.
Pod względem wyglądu nowy model tylko w małym stopniu nawiązuje do obecnie dostępnej VFR 800. Osobiście odnoszę nieodparte wrażenie, że w Hondzie przy projektowaniu nowej VFR-ki mocno wpatrzyli się w stylistykę motocykli BMW. W dużej mierze spowodowane jest to logiem marki w okrągłym znaczku, co tym bardziej przywołuje na myśl niemieckiego producenta.
Największą nowością towarzyszącą premierze tego modelu będzie dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Dzieło japońskich inżynierów najprawdopodobniej jednak nie trafi do produkcji równolegle z debiutem VFR 1200. DCT (Dual Clutch Transmission) możemy się spodziewać najprawdopodobniej w połowie przyszłego roku.
Zasadę działania oraz zalety tego DCT możemy zobaczyć na oficjalnym filmie.
Marek Sworowski