Luksusowa Alfa z tylnym napędem?

Następczyni Alfy Romeo 166 skorzysta z płyty podłogowej tylnonapędowego Chryslera 300C. Po wielu latach nowy model ma szansę wskrzesić włoską markę na rynku amerykańskim

Ostatnia Alfa Romeo 166 zjechała z taśmy produkcyjnej w maju 2007 roku, po 9 latach produkcji. Wyjątkowej urody limuzyna powstała na tej samej płycie podłogowej, co Lancia Kappa i w 2003 roku przeszła face-lifting. Nad designem Alfy 166 czuwał Walter de'Silva. Komorę silnikową wypełniały silniki benzynowe i turbodiesle, a wśród nich ukochane przez Alfistów V-szóstki z 3.0 220 KM i 3.2 240 KM na czele.

Po mariażu Fiata z Chryslerem Włosi chcą skorzystać z dorobku technologicznego Amerykanów. Do budowy następczyni 166-ki posłuży płyta podłogowa następnej generacji Chryslera 300C i Dodge'a Chargera. O ile obecne generacje amerykańskich modeli odziedziczyły wiele rozwiązań po Mercedesie klasy E ("okularniku"), o tyle ich nowe wydania mają być samodzielnym projektem Chryslera. Skrócona wersja nowej płyty może też posłużyc do budowy następczyń Brery i Spidera.

W efekcie współpracy obydwu koncernów nowa Alfa ma być produkowana w fabryce w Ontario. Dzięki temu być może włoska marka po latach wróci na rynek amerykański. Ostatnim modelem sprzedawanym w USA, poza niewielką partią 8C Competizione , była Alfa Romeo 164. Jaką nazwę otrzyma nowy model? Do niedawna mówiło się o oznaczeniu 169. Wiadomo jednak, że w przypadku następczyni 147-ki Włosi rezygnują z liczb na rzecz nazwy Milano. Premiera topowej Alfy spodziewana jest w 2011 roku, a już w listopadzie Fiat i Chrysler ogłoszą kolejne plany współpracy.

Marcin Sobolewski

Alfa Romeo MiTo GTA

MiTo Imola tylko dla Japończyków - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Alfa Romeo 166 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.