Dla Skorpiona oznacza to powrót do lat 70-tych, kiedy to organizowano mistrzostwa Campionato Autobianchi A112 Abarth. Abarth 500 w wersji rajdowej będzie homologowany w Grupie R3T, w kategorii pojazdów o pojemności silnika do 1600cm3 wyposażonych w turbosprężarkę. Abarth 500 posiada silnik o pojemności 1368 cm3 z turbokompresorem Garret GT 1446 ze stałą geometrią, który generuje 180 KM przy 5500 obr./min oraz 300 Nm przy 3000 tys. obr./min. Moc przekazywana jest poprzez 6-stopniową skrzynkę biegów. Hamulce przygotowała firma Brembo, przednie wentylowane z 4 zaciskami, tylne pełnotarczowe. Auto waży 1080 kg. Zadbano również o szczegóły, poczynając od kolorystyki zdecydowanie zgodnej z tradycją, aż do dopracowania wnętrza oraz wyposażenia i oprzyrządowania.
Szczepan Mroczek
Abarth to pikuś - ZOBACZ TUTAJ