Novitec z drogowych rakiet z Maranello potrafi wycisnąć kolejne ułamki cennych sekund. W przypadku topowego pakietu do Ferrari 599 GTB Fiorano zastosowanie dwóch turbosprężarek zaowocowało wynikiem 808 koni zamiast fabrycznych 620. To było w listopadzie ubiegłego roku.
Dla mniej wymagających klientów Novitec przygotował wersję o mocy 660 koni, osiąganych bez ingerencji w mechanikę silnika. Tak zmodyfikowane 599 GTB Fiorano osiąga maksymalnie 335 km/h, czyli o 5 km/h więcej niż seryjne. 40 dodatkowych koni udało się wykrzesać dzięki modyfikacjom elektroniki i nowemu wydechowi. Gang uwalniany z czterech 90-milimetrowych rur wydechowych można kontrolować z kierownicy, tak samo jak ustawienia adaptacyjnego zawieszenie. W taranowaniu krawężników pomoże opcja podniesienia auta o 40 mm, automatycznie wyłączająca się po przekroczeniu prędkości 80 km/h.
Z zewnątrz gran turismo Ferrari dostało od Noviteca pakiet aerodynamiczny ze spojlerem przedniego zderzaka, tylnym skrzydłem i dyfuzorem oraz nowymi progami. Wszystko dostępne w kolorze nadwozia lub w wykończeniu karbonowym. Do tego Holendrzy oferują alufelgi w rozmiarze 20x9 cali z przodu i 21x12,5 z tyłu z oponami odpowiednio 275/30 i 355/25. Indywidualistów zadowoli szeroki wybór modyfikacja oświetlenia i wnętrza. Wyjściowa cena tuningu silnika to 10 490 euro, a rachunek za ekskluzywne akcesoria firmowane przez Noviteca zależy tylko od gustu i portfela właściciela Ferrari.
Marcin Sobolewski
Valentino Balboni i Lamborghini na jego cześć
Jeszcze gorące Ferrari 458 Italia - ZOBACZ TUTAJ