Auto dostępne będzie w wybranych europejskich krajach. Na chwilę obecną mówi się o Niemczech, Francji, Hiszpanii oraz Włoszech. Jak zapewnia producent 320d EfficientDynamics jest najbardziej oszczędnym i najczystszym modelem w całej dostępnej gamie modelowej.
Pod maską pracuje specjalnie zmodyfikowany 2-litrowy turbodiesel z filtrem cząstek stałych, systemem wtrysku bezpośredniego i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią. Moc silnika wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy równy 360 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Osiągi są całkiem niezłe - 8,2 sek. do setki oraz prędkość maksymalna równa 225 km/h.
To jednak nie osiągnięcie najlepszych wartości przyspieszenia było głównym celem inżynierów. Było nim maksymalne zmniejszenie zużycia paliwa. I jeśli wierzyć na słowo producentowi, sytuacja przedstawia się naprawdę dobrze. W informacji prasowej BMW chwali się, że na przejechanie 100 km 320d EfficientDynamics potrzebuje zaledwie 4,1 l oleju napędowego. Brzmi nieźle, prawda? Przynajmniej na papierze. W obniżeniu apetytu na paliwo pomagają: system odzyskiwania energii z hamowania, funkcja Auto Start Stop oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Dodatkowo opony zostały opracowane tak, by stawiać możliwie niskie opory toczenia.
Bartosz Sińczuk
Elektryczne BMW już za... sześć lat! - ZOBACZ TUTAJ