Frankfurt 2009 | Peugeot RCZ w całej okazałości

Koniec sezonu ogórkowego! Już za niecały miesiąc swoje podwoje otworzy międzynarodowy salon samochodowy we Frankfurcie. Do tego czasu czeka nas istny zalew wirtualnych motoryzacyjnych premier. Dzisiejszy dzień zaczynamy od małego, sportowego coupe od Peugeota

Jak widać, auto nie różni się znacznie od koncepcyjnego modelu 308 RC Z, który po raz pierwszy ujrzał światło dzienne dobre dwa lata temu. Peugeot zdecydował się m.in. zostawić w wersji produkcyjnej charakterystyczny "garbaty" dach i pofalowaną tylną szybę. Dla osób ze szczególnie silną potrzebą wyróżnienia się z tłumu, producent przygotował dodatkowo bogatą listę personalizacji. Obejmuje ona m.in. różne kolory łuków dachowych, możliwość wyboru dachu wykonanego z włókna węglowego oraz jednego z wielu dostępnych wzorów osiemnasto- lub dziewiętnastocalowych felg aluminiowych.

Wnętrze tego francuskiego coupe to typowe 2+2. Dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować wyłącznie na przednich fotelach. Tylne, przez samego producenta określane są jako "okazjonalne". Chociaż deska rozdzielcza jest niemal żywcem przeniesiona z modelu 308 , została przez stylistów nieco "podrasowana" poprzez użycie nowych, lepszych jakościowo materiałów oraz ozdobnych detali.

Zawieszenie obniżono względem modelu 308 o 20 mm, a środek masy znajduje się teraz 40 mm bliżej podłoża niż w przypadku popularnego hatchbacka. O 54mm zwiększono rozstaw kół przedniej osi, tylne natomiast oddalono od siebie o 72 mm.

Klienci będą mogli wybrać spośród trzech dostępnych silników. Najmocniejszym będzie turbodoładowany motor o pojemności 1.6 l i mocy 200 koni mechanicznych, współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną. Takie połączenie pozwoli sprawnemu kierowcy osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 7,6 sek. W razie potrzeby będzie on mógł również skorzystać z funkcji "overboost", pozwalającej chwilowo zwiększyć maksymalny moment obrotowy (255 Nm) o dodatkowe 20 niutonometrów.

Silnik 1,6 THP będzie również dostępny w mniej wysilonej wersji oferującej 156 KM. W tym przypadku, oprócz skrzyni manualnej, klienci będą mogli również wybrać sześciostopniowy automat. Dla zwolenników silników wysokoprężnych Peugeot przygotował 2-litrowe HDI FAP o mocy 163 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 340 Nm, dostępnym od 2000 obr./min.

Nie wiadomo na razie, ile auto będzie kosztować. Wiadomo natomiast, że w sprzedaży pojawi się wiosną przyszłego roku.

Bartosz Sińczuk

Najmocniejszy Peugeot w historii - ZOBACZ TUTAJ

Wygraj wakacyjne gadżety - konkurs - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Peugeot 308 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA