Infiniti M - pierwsze zdjęcia

Infiniti pokazało pierwsze zdjęcia najnowszego modelu M, który trafi także do Europy. Ciekawostką będzie montowany pod jego maską sześciocylindrowy turbodiesel.
Infiniti M - zdjęcie Infiniti pokazało pierwsze zdjęcia najnowszego modelu M Infiniti pokazało pierwsze zdjęcia najnowszego modelu M, który trafi także do Europy. Ciekawostką będzie montowany pod jego maską sześciocylindrowy turbodiesel. Infiniti pokazało pierwsze zdjęcia najnowszego modelu M, który trafi także do Europy. Ciekawostką będzie montowany pod jego maską sześciocylindrowy turbodiesel. Infiniti M był dotychczas projektowany stricte pod amerykański rynek. Pierwsza generacja stanowiła uzupełnienie gamy, gdy marka Infiniti w 1990 roku rozpoczęła bój o klienta topowym modelem Q. Druga seria z 2003 roku, bazująca na Nissanie Gloria, była próbą dotarcia do ludzi o konserwatywnych poglądach na stylistykę samochodową. Trzecia generacja z 2006 roku (bazująca na Nissanie Fuga) to już wizja konkurencji dla Mercedesa E, BMW 5, czy Audi A6. Pomocny w tym miał być topowy silnik V8 (M45). Nowa generacja Infiniti M idzie tym tropem. Podstawowa jednostka 3.5 V6 zostanie zastąpiona nowszą 3.7 V6 (M37) znaną już choćby z Nissana 370Z. Topowy silnik V8 zamiast dotychczasowych 4,5 litra będzie miał pojemność 5,6 l. i moc około 400 KM (M56). Wraz z ekspansją marki na rynki europejskie, także model M trafi do naszych salonów. Nie jest pewne, czy M będzie u nas dostępny z silnikiem V8, ale za to miłośnicy eko-luksusu będą mogli nabyć tę limuzynę z silnikiem diesla. Pod maską znajdzie się francuski motor V6 dCi o mocy 235 KM produkcji Renault, znany m.in. z Laguny. W USA sprzedaż rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze nie wiadomo kiedy nastąpi europejska premiera tego auta.

Infiniti M był dotychczas projektowany stricte pod amerykański rynek. Pierwsza generacja stanowiła uzupełnienie gamy, gdy marka Infiniti w 1990 roku rozpoczęła bój o klienta topowym modelem Q. Druga seria z 2003 roku, bazująca na Nissanie Gloria, była próbą dotarcia do ludzi o konserwatywnych poglądach na stylistykę samochodową. Trzecia generacja z 2006 roku (bazująca na Nissanie Fuga) to już wizja konkurencji dla Mercedesa E, BMW 5, czy Audi A6. Pomocny w tym miał być topowy silnik V8 (M45).

Nowa generacja Infiniti M idzie tym tropem. Podstawowa jednostka 3.5 V6 zostanie zastąpiona nowszą 3.7 V6 (M37) znaną już choćby z Nissana 370Z. Topowy silnik V8 zamiast dotychczasowych 4,5 litra będzie miał pojemność 5,6 l. i moc około 400 KM (M56). Wraz z ekspansją marki na rynki europejskie, także model M trafi do naszych salonów. Nie jest pewne, czy M będzie u nas dostępny z silnikiem V8, ale za to miłośnicy eko-luksusu będą mogli nabyć tę limuzynę z silnikiem diesla. Pod maską znajdzie się francuski motor V6 dCi o mocy 235 KM produkcji Renault, znany m.in. z Laguny.

W USA sprzedaż rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku. Jeszcze nie wiadomo kiedy nastąpi europejska premiera tego auta.

Marcin Lewandowski

 

Audi A6 - test wideo

 

Jakich samochodów nie kupisz w Polsce? ZOBACZ TUTAJ

Konkurs: samochodem po Europie - WIĘCEJ TUTAJ

Samochody: Infiniti - ogłoszenia

Więcej o: