Wyglądem nowe Polo przypomina większego Golfa, szóstej generacji. Już wiadomo, że jest to duży krok do przodu w porównaniu z poprzednikiem. Auto jest dłuższe o 5 i szersze o 3 cm. Pod maską znajdziemy nowe silniki diesla Common Rail oraz benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (TSI).Wszystkie spełniają normy Euro 5 i są oszczędniejsze wg. producenta nawet o 20 proc.
Po raz pierwszy w Polo pojawi się 7-biegowa skrzynka automatyczna z dwoma sprzęgłami (DSG) oraz systemy audio i navi zapożyczone z droższych modeli. Najuboższa wersja Trendline za 40 540 zł nie zachwyca wyposażeniem (przednie poduszki oraz kurtyny, centralny zamek, regulacja wysokości fotela kierowcy). Najdroższa Highline zaczynając się od 45 240 zł też nie ma w standardzie klimatyzacji. Za wszystkie ważne opcje trzeba dopłacać. Na szczęście oferowane są pakiety wyposażenia w stosunkowo atrakcyjnych cenach.
Szczepan Mroczek
Cennik Volkswagena Polo
Konkurenci:
Fiat Grande Punto 1.2 Fresh - 33 490 zł Opel Corsa 1.0 Essentia - 40 130 zł Skoda Fabia 1.2 - 33 500 zł Toyota Yaris 1.0 Terra - 39 190 zł
Panamera - sprawdziliśmy, jaka jest naprawdę - ZOBACZ TUTAJ