Frankfurt 2009 | 500 koni w nowym 911 Turbo

Podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje siódme wcielenie 911 Turbo. Więcej charakteru, więcej mocy, mniej kilogramów i mniej dwutlenku węgla. Co na to Nissan GT-R?

Wielu fanów uważało, że poprzednie 911 Turbo o mocy 480 koni było zbyt wolne. Porsche obiecuje, że starannie przyłożyło się do zadania i w kolejnym wydaniu topowa 911-ka staje się godnym konkurentem dla brylującego na torach Nissana GT-R .

Na czele listy zmian jest nowy, 6-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,8 litra i mocy 500 koni. Zastępuje on jednostkę 3,6 l i tak jak poprzednik, ma dwie turbiny o zmiennej geometrii. Opcjonalnie 911-kę można wyposażyć z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną PDK. Zmianę biegów mają ułatwiać nowe łopatki na kierownicy.

Porsche 911 Turbo

Jak przekłada się to na osiągi? 911 Turbo potrzebuje zaledwie 3,4 sekundy, by rozpędzić się do pierwszej "setki", a przyspieszanie kończy na 312 km/h. Porsche nie wyłamuje się z ekologicznego nurtu i popracowało też nad ograniczeniem zużycia paliwa. Średnio model ze skrzynią PDK ma zadowalać się 11,4 l/100 km (11,7 l/100 km w manualu). Życie czy marzenie ściętej głowy?

Niemcy chwalą się też, że w stosunku do poprzednika udało im się ograniczyć emisję dwutlenku węgla aż o 18%. Ekologii i oszczędzaniu paliwa sprzyja redukcja masy 911-ki Turbo. Przeprogramowane ustawienia elektroniki odpowiadającej za czuwanie nad bezpieczeństwem jazdy mają sprawić, że nowy model będzie ostrzejszy w prowadzeniu.

911 Turbo to już 35 lat tradycji i siedem generacji kultowego Porsche . Pierwszy model (930) zadebiutował w 1974 roku. 3-litrowy, 260-konny silnik znany był ze wspaniałych osiągów i... ogromnej turbodziury. W 1995 roku do napędu kolejnej generacji 911 Turbo (993) po raz pierwszy zastosowano silnik z dwiema turbosprężarkami. Po raz pierwszy też moc trafiała do wszystkich kół. Kolejny przełom to rok 2000 i 420-konny silnik chłodzony cieczą w modelu 996.

Najnowsza 911-ka w wersji Turbo do sprzedaży w Niemczech trafi 21 listopada. Ceny wersji coupe zaczynają się od 145 871 euro, a kabrioletu - od 157 057 euro.

Marcin Sobolewski

Panamera - najbardziej oczekiwany model Porsche

Panamera - sprawdziliśmy, jaka jest naprawdę - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA