Eagle zajmuje się kompletną odbudową i odnową pojedynczych egzemplarzy E-type. Można je kupić w cenie od około 50 do prawie 200 tys. funtów, w zależności od modelu, czy rodzaju nadwozia. Doświadczenie w restauracji starych aut zostało wykorzystane do zbudowania wyjątkowego modelu.
Speedster to próba połączenia esencji klasycznego Jaguara z wymaganiami stawianymi współczesnym autom sportowym. Za bazę posłużył oryginalny E-type, a wszystkie podstawowe podzespoły użyte do jego budowy pochodzą z półek Jaguara. Podwozie zostało obniżone, niższa jest też przednia szyba, która dodatkowo zyskała obramowanie. Przód pozbawiony zderzaka nawiązuje do wyglądu pierwszej serii, z reflektorami całkowicie schowanymi pod przezroczystą osłoną. Linia boczna jest niemal identyczna, jak w oryginale, ale dzięki obniżeniu auta, Speedster jest bardziej "przyczajony". Od tyłu nadwozie "wlewa się" do wnętrza, łącząc się z tunelem środkowym. Deska rozdzielcza zachowała oryginalny układ zegarów, ale poniżej, jej kształt dostosowano do bardziej współczesnej estetyki - oczywiście przy użyciu aluminium. Nad drążkiem skrzyni biegów umieszczono radio, za drążkiem skórzany podłokietnik utrzymany w kolorystyce i wzornictwie siedzeń i boczków drzwi.
Pod względem mechanicznym to wciąż Jaguar E-type, chociaż mocno zmodyfikowany. Znakomity rzędowy silnik sześciocylindrowy serii XK o pojemności 4,2 powiększono do 4,7 l., dzięki czemu moc wzrosła do 300 KM, a moment do 460 Nm. Ważącemu zaledwie 1100 kg autu wystarczy to do zdeklasowania wielu współczesnych rywali.
Marcin Lewandowski
Ferrari 458 Italia - najnowszy bolid z Maranello - ZOBACZ TUTAJ