Ile trzeba odłożyć na Baby Rollsa?

Po raz pierwszy prototypowy "mniejszy" Rolls-Royce został pokazany w Genewie. Wersja fabryczna zadebiutuje we wrześniu we Frankfurcie. Aby do tego czasu nie zgasł zupełnie pieczołowicie rozbudzany płomień zainteresowania, producent zdecydował się podać kilka nowych szczegółów oraz cenę nowego modelu

Chociaż auto wygląda (przynajmniej jeśli chodzi o wersję studyjną - 200EX) majestatycznie i dostojnie, nie znaczy wcale, że nie ma tzw. "pazura". Pod maską drzemie nowe, turbodoładowane V12 o pojemności 6,6 l i mocy 563 KM. Silnik produkujący maksymalny moment obrotowy równy 780 Nm (już od 1500 obr./min.), w połączeniu z ośmiostopniowym automatem firmy ZF potrafi rozpędzić auto do setki w czasie 4,9 sek. Tyle samo czasu potrzebuje m.in. Porsche 911 Carrera. Maksymalna prędkość "Baby Rollsa" została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Jak w każdym aucie z charakterystyczną figurką na masce, również i w tym przypadku ogromny nacisk został położony na wygodę podróżnych. Ghost otrzyma zaawansowany system zawieszenia, który będzie reagować na tak subtelne zmiany obciążenia amortyzatorów, jak chociażby zmiana położenia pasażera na tylnej kanapie. Innym aspektem poprawiającym komfort podróżowania ma być - jak zapewniają konstruktorzy - niespotykany dotąd stopień wyciszenia kabiny.

Kolejne informacje mają się stopniowo pojawiać wraz ze zbliżaniem się oficjalnej premiery. Zaplanowana została ona na wrzesień, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Jednak już teraz wiemy, ile "mały" Rolls-Royce będzie kosztować. W Europie trafi do sprzedaży pod koniec bieżącego roku, a jego ceny zaczynać się będą od 165 000 funtów, czyli około 814 000 zł według obecnego kursu.

Bartosz Sińczuk

Hamann podkręca Rolls-Royce'a - ZOBACZ TUTAJ

Pierwowzór "Baby Rollsa" - 200EX Concept - WIDEO

Samochodem na wakacje - Poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Rolls-Royce - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA