Z reguły za "proekologiczne" zmiany w samochodach trzeba dopłacać. Wygląda na to, że Peugeot ma zamiar pójść inną drogą. W Wielkiej Brytanii podstawowa trzydrzwiowa wersja 207 z silnikiem 1,6 HDI o mocy 90 KM kosztuje 13 340 funtów. Natomiast ceny wersji Economique mają zaczynać się od 12 990 funtów. Nie dość więc, że dostajemy samochód tańszy w eksploatacji, to jeszcze za niższą cenę. Albo ktoś się pomylił, albo wreszcie doszedł do wniosku, że w ten sposób łatwo sprzedać więcej aut.
Czym różni się 207 Economique od zwykłej wersji? Z zewnątrz zadbano przede wszystkim o to, by samochód miał mniejszy współczynnik oporu powietrza. Dzięki przeprojektowaniu przedniego zderzaka i progów, obniżeniu zawieszenia o 5mm, zastosowaniu podwójnego spojlera z tyłu oraz specjalnych kołpaków kół, współczynnik Cx spadł z 0,30 do 0,274. Zamiast zwykłych opon zastosowano bardziej ekologiczne Micheliny 185/65 R15 VLRR (Very Low Rolling Resistance - bardzo niskie opory toczenia).
W silniku przeprogramowano jednostkę sterującą oraz dołączono system EGR chłodzący spaliny wtłaczane z powrotem do silnika. Zmieniono także przełożenia 5-biegowej ręcznej skrzyni biegów.
Dzięki tym wszystkim zmianom, Peugeot 207 Economique ma potrzebować średnio 3,8 litra oleju napędowego na każde 100 km, emitując przy tym 99 g CO2/km, czyli o 18 g/km mniej niż zwykła wersja. Jeśli cena będzie rzeczywiście niższa, Economique ma szansę wzmocnić pozycję Peugeota na brytyjskim rynku. Nie wiadomo kiedy auto trafi do pozostałych europejskich krajów, ale nie powinno się to stać dużo później.
Jan Kopacz
Peugeot 207 po wizycie u kosmetyczki - ZOBACZ TUTAJ
Peugeot 3008 Crossover - WIDEO