Więcej cuore sportivo

Włoskie piękności otrzymały nowe serca. Pod maską 159, Brery i Spidera może teraz zagościć turbodoładowana, 200-konna benzyna lub 170-konny diesel

Fani Alfy Romeo 159 z pewnością czekali na moment, gdy poza 140-konnym silnikiem 1.8 i 260-konnym V6 o pojemności 3,2 litra będą mieli dodatkowy wybór. Miejsce wycofanego 2.2 JTS (185 KM) zajmie zupełnie nowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1750 ccm i mocy 200 koni. Maksymalną moc osiąga w zakresie 4750-5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm przy 1400 obr./min.

Turbodoładowanie i niewielka pojemność to ukłon w stronę mody na downsizing. Jak technika przekłada się na osiągi? 159 TBi osiąga pierwszą "setkę" po 7,7 s, rozpędzając się maksymalnie do 235 km/h. Producent deklaruje, że zadowoli się średnio 8,1 l benzyny na 100 km. Mimo zastosowania niewielkiego katalizatora, Alfy Romeo w wersji 1.8 TBi spełniają normę emisji spalin Euro 5. 159-ka emituje średnio 189 g dwutlenku węgla na kilometr.

Jeśli ktoś waha się między 150-konnym 1.9 JTDM a 210-konnym 2.4 JTDM, ma teraz dodatkowo do wyboru trzeciego diesla o pojemności 2 litrów. Silnik osiąga moc 170 koni przy 4000 obr./min i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obr./min. Dzięki temu 159 2.0 JTDM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s i kończy rozpędzanie na 218 km/h. Według producenta, zużywa średnio 5,4 l oleju napędowego na 100 km. Podobnie jak silnik TBi, nowy diesel spełnia normę Euro 5. W wypadku 159 emituje 142 g dwutlenku węgla na kilometr.

Obydwie wersje współpracują z 6-biegową manualną skrzynią. Trafią nie tylko pod maskę 159, ale i Brery i Spidera. Najtańsza 159 1.8 TBi kosztuje 110 900 zł, a ceny wersji 2.0 JTDM startują od 109 900 zł. Podobna Brera to odpowiednio 122 900 zł i 124 900 zł, a Spider wymaga jeszcze 6 tys. zł dopłaty.

Marcin Sobolewski

Władcy miasta - ZOBACZ TUTAJ

MiTo GTA - gorąca Alfa - WIDEO

Samochody: Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA